دادستانهای کشور در خصوص برخورد با قاچاق کالا مضایقه نکنند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۵


دادستانهای کشور در خصوص برخورد با قاچاق کالا مضایقه نکنند

سخنگوی قوه قضاییه

دادستانهای کشور در خصوص برخورد با قاچاق کالا مضایقه نکنند

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در یک‌صد و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور، گفت: اگر داعش نبود چه‌بسا مشکل بود جنایات سازمان منافقین را بازگو کنیم و شاید نسل امروز باور نمی‌کرد طرفداران این گروهک و به‌ظاهر مسلمان چه جنایاتی را انجام می‌دهند. منافقین افرادی بودند که خرمن کشاورزان را به آتش می‌کشیدند، اموال عمومی و اموال مردم را تخریب و در مساجد، حسینیه‌ها و نمازهای جمعه مردم نمازگزار را با وسایل انفجاری به خاک و خون می‌کشیدند. متأسفانه امروز افرادی در مقام تطهیر منافقین هستند اما نسل امروز هیچ‌گاه جنایات آنها را فراموش نخواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: افرادی با جعل مدرک سراغ طیفهای مختلف اعم از افرادی که در دستگاه قضایی پرونده دارند و یا آنهایی که مشکل‌دارند، می‌روند و از آنها اخاذی کرده و سرشان را کلاه می‌گذارند. این افراد دستگاه و مسئولان را بدنام می‌کنند و نیز مردم را هم به‌زحمت می‌اندازند لذا مردم مواظب باشند که فریب این افراد شیاد و کلاه‌بردار را نخورند. خانواده‌ها حواسشان باشد تا فرزندانشان در دام قاچاقچیان اعم از قاچاقچی مواد مخدر و غیره قرار نگیرند و دراین خصوص بسیار مراقب باشند.

وی با اشاره به کشف 18 تن انواع مواد مخدر در مردادماه سال جاری اظهار کرد: در بین این کشفیات 471 کیلوگرم هروئین، 532 کیلوگرم مرفین، مقداری شیشه و مابقی آن حشیش و تریاک بود.

سخنگوی دستگاه قضا با تأکید بااینکه در خصوص فیشهای حقوقی همه حرفها را زده‌ایم اما باید پرسید در عمل چه کرده‌ایم؟ گفت: مجلس طرحی را در کمیسیون قضایی در حال بررسی دارد که امیدواریم یک قانون جامع و بازدارنده‌ای را به تصویب برساند و دراین راستا نیز کمیسیون اصل 90 هم موضوع را پیگیری می‌کند. دولت هم در رابطه با موضوع فیشهای حقوقی اعلام کرده که تاکنون 15 نفر را عزل و جابه‌جا کرده و تعدادی هم استعفا داده‌اند. همچنین مصوبه‌ای را برای برخی مدیران بخشنامه کرده است که از این سقف نباید مبلغ اضافی دریافت کنند. اقدام دیگر دولت دراین رابطه معرفی متخلفان به دستگاه قضا بوده است که دراین خصوص هم حتی یک مورد از ناحیه دولت به قوه قضاییه معرفی نشده است.

وی در خصوص اختلاف‌نظر بین پلیس و سردفتران در خصوص ثبت رسمی سند خودرو گفت: بعضی از معاملات الزام به ثبت داشته و برخی ندارند، آنهایی که ندارند اگر ثبت کنند منافعی دارد، اختلافی بین نیروی انتظامی و کانون سردفتران وجود دارد و آن کاری که نیروی انتظامی می‌کند یک کار مقدماتی است و اگر در برداشت از قانون اختلاف دارند درخواست تفسیر کنند. مردم هم اگر در دفاتر ثبت نکنند به مشکلاتی برمی‌خورند و کاری که نیروی انتظامی می‌کند مقدماتی است و کافی نیست.

حجت‌الاسلام اژه ای درباره مطلب مطرح‌شده درباره اعطای ساختمانهایی توسط شهرداری تهران به مدیران و معاونان شهردار گفت: باید نخست توضیح بدهم که بازرسی کل کشور وقتی یک گزارش را که در صلاحیتش است به او داده شود، نسبت به آن اقدام می‌کند و اگر بر اساس گزارشهایی نباشد، بر اساس برنامه سالیانه خود بازرسیهای مختلفی را از نهادهای مختلف انجام می‌دهد. اگر سازمان بازرسی تخلفی را احراز کرده باشد، آن گزارش را به نهاد متخلف می‌فرستد و اگر جرمی اتفاق افتاده باشد، آن را به قوه قضاییه ارسال می‌کند. درباره این موضوع هنوز گزارش سازمان بازرسی کل کشور رسمی نیست.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص صحبت یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر دستگیری یک عامل نفوذی در تیم هسته‌ای تصریح کرد: اصل خبر دستگیری این شخص صحت دارد و این فرد بعد از چند روز با قید وثیقه آزاد شد.

وی در خصوص اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر اینکه از گمرک بندرعباس روزانه بیش از 3850 کانتینر بدون بازرسی خارج می‌شود و این موضوع تخلف یا جرم است اظهار داشت: یک کانتینر بارنامه دارد و دیده می‌شود تمام نسخه‌های بانک و گمرک کنترل می‌شود و بازرسی صورت می‌گیرد. حال اگر درون این کالاها به‌عنوان‌مثال مواد مخدر جاسازی‌شده باشد گمرک بدون داشتن دستگاه و خبر نمی‌تواند اینها را کشف کند.

سخنگوی قوه قضاییه با تأکید بااینکه باید دستگاه ایکس ری در گمرکات داشته باشیم تا برخی از این کانتینرها ازنظر فنی بررسی شوند، افزود: تمام گمرکات مجهز به سیستم فنی نیست و احتمال اینکه کالای قاچاق دراین کانتینرها باشد وجود دارد. وی در پاسخ به این سؤال که برخی از وزرا لیست کامل اموال خود را نداده‌اند نیز گفت: متأسفانه باگذشت 3 سال هنوز 2 تن از وزرای دولت یازدهم لیست کاملی از اموالشان را ارائه نکرده‌اند که امیدواریم قبل از اتمام دوره دولت این لیست را ارائه کنند. حجت‌الاسلام اژه‌ای در پاسخ به اینکه اخیراً جلسه‌ای بین قوه قضاییه و دولت برای بررسی حادثه منا برگزار شد و نتیجه آنچه شد گفت: مطلب جدیدی نداریم، وزارت خارجه، دولت و دادستانی کل کشور مسأله را دنبال می‌کنند. تعداد ۶۰۰ شکایت نیز دراین زمینه به ثبت رسیده است که ممکن است برخی از آنها از یک خانواده باشند ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دادستان تهران اخیراً اعلام کرده که باید در مورد نحوه پوشش پرستاران تحقیق شود، ورود دادستان به این موضوع بر چه اساسی بوده است؟ گفت: امروز از دادستان تهران این موضوع را پرسیدم که وی این موضوع را تکذیب کرد و گفت موضوع به این شکل که مطرح‌شده نیست. در رابطه با عفاف و حجاب و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه‌های مختلف وظیفه‌دارند که جلساتی برگزار کنند و یکی از موضوعات دراین جلسات این بود که برخی از بیمارستانهای خصوصی هزینه‌های گزافی را برای آرایش پرستاران در نظر می‌گیرند و بودجه‌ای نیز برای این موضوع اختصاص داده می‌شود و این مبلغ در فیش حقوقی آنها هم آمده است. بر همین اساس از دادستان می‌خواهند که به این موضوع ورود پیدا کند و ایشان هم می‌گوید این موضوع به ما ارتباطی ندارد و باید از ناحیه وزارتخانه مربوطه موضوع بررسی شود که پس‌ازآن در برخی از سایتها مطرح می‌شود که گشتی را برای بیمارستانها گذاشته‌اند که اصل مطلب هم صحت ندارد. منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *