خبر خوش برای کسانی که می‌خواهند گواهینامه بگیرند

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۵


خبر خوش برای کسانی که می‌خواهند گواهینامه بگیرند

سردار مهری مطرح کرد:

خبر خوش برای کسانی که میخواهند گواهینامه بگیرند

436361992

رئیس پلیسراه ناجا گفت: با قانون جدید بهزودی برای کسانی که هنوز به سربازی نرفتهاند، امکان دریافت گواهینامه فراهم خواهد شد.

 سردار تقی مهری رئیس پلیس‌راه ناجا در نشست فصلی روسای پلیس‌راه و مراسم رونمایی از پلاک سیاسی، اظهار داشت: در این جلسه معایب و محاسن در انجام مأموریت شناسایی‌شده و برنامه‌ها و اولویتهای پلیس برای تبیین و تشریح می‌شود.وی با اشاره به عملکرد شش‌ماهه گذشته افزود: خوشبختانه قریب به 200 نفر کمتر در تصادفات ترافیکی جان خود را از دست دادند و در پلیس‌راه 3 درصد کاهش را داشتیم ولی در سوانح داخل شهری، شاهد 9 درصد افزایش تلفات ترافیکی در شهریورماه بودیم. رئیس پلیس‌راه ناجا گفت: سامانه پایش هوشمند تردد حمل‌ونقل ناوگان بار و مسافر اجرایی شد و محورهای تهران شیراز تهران مشهد تهران رشت و تهران تبریز اجرایی و عملیاتی شد و 1700 دستگاه دوربین در محورهای برون‌شهری به‌زودی نصب می‌شوند. مهری با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی تربیت و آموزش تصریح کرد: اقداماتی که در این حوزه در مجموعه راهور انجام‌شده است و رضایت‌بخش بوده که در اقداماتی که در رده‌های آموزشی به عمل آمد راهور توانست رتبه نخست را از آن خود کند. وی گفت: با اقدامات انجام‌شده شاهد کاهش تلفات ترافیکی در کشور خواهیم بود.

*خبر خوش برای کسانی که میخواهند گواهینامه بگیرند

سردار مهری رئیس پلیس‌راه ناجا در حاشیه نشست فصلی رؤسای پلیس‌راه، در جمع خبرنگاران، گفت: با قانون جدیدی که به‌زودی ابلاغ خواهد شود این امکان فراهم می‌شود که کسانی که کارت معافیت پایان خدمت ندارند، می‌توانند گواهینامه اخذ کنند که به‌زودی و در سال جاری این امکان فراهم خواهد شد و مقدمات و مصوبات آن در حال اجرایی شدن است. وی با اشاره به اینکه داشتن معاینه فنی برابر قانون برای موتورسیکلتها هم الزامی است، افزود: البته مشمولان غایب و فراری نمی‌توانند گواهینامه اخذ کنند. سردار مهری بیان کرد: برابر قانون داشتن معاینه فنی برای تمامی وسایل نقلیه ازجمله موتورسیکلت الزامی است و در همین راستا به‌زودی شرایطی فراهم می‌شود که موتورسواران هم معاینه فنی اخذ کنند، همچنین در صورت نداشتن برگه معاینه فنی از سوی پلیس جریمه خواهند شد. سردار مهری گفت: در حال حاضر خیلی از مراکز معاینه فنی پذیرش موتورسیکلت رادارند. رئیس پلیس‌راه ناجا اذعان کرد:‌ برای خودروهای سیاسی و تشریفاتی و وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی در خصوص جریمه به دلیل تخلفات هیچ استثنائی وجود ندارد با اختصاص رونمایی از پلاک خودروهای سیاسی و وزارتخانه‌ها امکان اعمال قانون سیستمی فراهم‌شده است. سردار مهری اظهار کرد: پلاک D مخصوص خودروهای دیپلماتیک و پلاک s مخصوص خودروهای سرویس است و ازاین‌پس درصورتی‌که تخلفاتی رانندگان این خودروها داشته باشند جریمه خواهند شد و تا زمانی که جرایم تسویه نشود امکان خروج از کشور را ندارند. وی در پایان اذعان کرد: شناسایی در خصوص نقاط حادثه‌خیز در دستور کار پلیس قرار دارد و در همین راستا از طریق تجهیزات و GPS این نقاط پرحادثه شناسایی‌شده است و در حال حاضر 3 هزار 400 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و 2 هزار خودرو در شهرها شناسایی‌شده است، این در حالی است که درگذشته 8 هزار نقطه حادثه‌خیز داشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *