حضور مهاجران افغان در ایران قانونی می‌شود

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۵


حضور مهاجران افغان در ایران قانونی می‌شود

در مذاکرات مقامات افغانستان و ایران مطرح شد:

حضور مهاجران افغان در ایران قانونی میشود

 %d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%81%d8%ba%d8%a7%d9%86

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با «ابراهیم رحیمپور» معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی در دیدار حاشیه نشست شانگهای در «بیشکک» بر قانونی شدن حضور مهاجران افغان در ایران تأکید کردند.

 دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار دفتر ایرنا در کابل قرار گرفت، اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره حضور مهاجران افغان، مسائل اقتصادی و گسترش روابط بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرد و تحکیم روابط دو طرف را مورد تأکید قرارداد. رحیم‌پور تصریح کرد که افغانستان و ایران در بخشهای اقتصادی، تجارت و ترانزیت فرصتهای خوبی دارند و خواهان افزایش همکاریها در این بخشها با افغانستان است.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت افغانستان برای قانونی کردن مهاجران افغان در ایران تلاش و اقدام کند.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که افغانستان در کنار امضای توافقنامه استفاده دو توسعه بندر چابهار که انجام‌شده، خواهان گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از جمهوری اسلامی ایران همچنین به خاطر حل مشکلات مهاجران افغان از ایران قدردانی کرد و گفت: دو کشور تلاش خواهند کرد تا حضور مهاجران افغان با همکاری دو کشور قانونی و حل شود. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *