حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای: نظرهای مردم را به ما بگویید

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۵


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای: نظرهای مردم را به ما بگویید

* امسال به‌مانند سال 94 اولویت قوه قضاییه احقاق حقوق و گسترش آزادیهای مشروع بر اساس بند سوم از اصل 156 قانون اساسی است.  امروز آنچه به‌سلامت جان و روح مردم بستگی دارد از اولویتهای این قوه است و قوه قضاییه با استفاده از ظرفیت مدعی‌العموم جهت احقاق این حقوق برای جامعه اهتمام بیشتری خواهد داشت.
* در سال گذشته به بازرسی کل کشور دستور داده شد نسبت به آلودگی هوا حساس باشد و بنا بر وظیفه قانون اساسی که بر عهده این دستگاه گذاشته‌شده بررسی کند تا دستگاههای دیگر کار خود را به‌خوبی
انجام دهد.
*رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارش اجمالی در خصوص آلودگی هوا تهیه کرد و به رئیس‌جمهوری و معاون اول ارسال کرد و کاستیها و اقداماتی که باید دولت انجام می‌داد به آنها گوشزد کرد و در سال جاری این کار با شدت بیشتری انجام خواهد شد.
*جلوگیری از آلودگی زمین و محیط‌زیست از اولویتهای سال جاری است بنابر این، مدعی‌العموم در این خصوص نباید منتظر شکایت دستگاه رسمی دولت و متولی باشد و با حساسیت بیشتری به این موضوع ورود کند.
*بسیاری از کسانی که در توزیع مواد غذایی سهل‌انگاری داشتند توسط دادستانی مورد بازجویی قرار گرفتند و دادستان به ایشان گوشزد کرد که نباید برای منافع شخصی خود سلامت مردم را به خطر
بیندازند.
* اخیراً در کرمان مرکزی که در تولید شیر فعالیت می‌کرد و در کنار آن کارهای دیگری نیز انجام می‌داد به خاطر اینکه مواد آن قابل‌مصرف نبود پلمپ شد و چند نفر از افراد این شرکت موردتحقیق و بازجویی قرار گرفتند و امروز هم مسئول آن شرکت احضار شد.
* ما نباید بگذاریم ابتذال در جامعه رواج پیدا کند زیرا معتقد هستیم طبق قانون اساسی آحاد مردم را باید متوجه رشد فضایل اخلاقی نمائیم و از هرگونه فساد جلوگیری کنیم.
* ما باید نسبت به آنچه روح انسانها را خدشه‌دار می‌کند حساسیت داشته باشیم و اگر چنانچه سایر دستگاهها نتوانستند و نخواستند با فساد اخلاقی مبارزه کنند مدعی‌العموم باید باکسانی که جوانها را آلوده و اشاعه فحشا می‌کنند برخورد کرده و از شماتت افراد و دروغگویان مدافع حقوق بشر هراسی
نداشته باشد.
* دیوان عدالت اداری برای دفاع از مردم در برابر حکومت تشکیل‌شده تا کسانی که از مامورین دولتی و آیین‌نامه‌های صادره از دولت شکایت داشته باشند به آنها رسیدگی شود.
* ما مصمم هستیم در سال جدید و باوجود فناوری جدید در دیوان عدالت اداری به شکایات مردم با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی شود و اجازه ندهیم آیین‌نامه‌ها و رفتار ماموران حکومتی به ضرر
مردم باشد.
* اگر این شرکتها به تعهدات خود عمل نکنند به بازرسی کل کشور اجازه ورود داده‌شده تا حق مردم پایمال نشود.
*حقوق نامتعارف و چند ده‌میلیونی برخی مدیران دولتی خلاف اصل است و کار هرکسی به لحاظ کمی و کیفی ارزشی دارد و نباید اینگونه باشد که ما با استفاده از روزنه‌های حقوقی این حقوق چند ده‌میلیونی را به خود اختصاص دهیم.
* به سازمان بازرسی کل کشور دستور داده‌شده که اولاً چه کسانی این حقوقها را دریافت کرده‌اند و چه مقدار بوده و با چه توجیهی بوده است و گزارشها مقدماتی آماده‌شده و بررسی هنوز ادامه دارد.
* به‌طور مثال دریکی از صندوقها و موسسات پولی با استفاده از افراد بازنشسته حقوقهای سی میلیون تومانی به آنها اختصاص داده‌اند و همچنین 300 میلیون تومان وام با نرخ چهار درصد به آنها داده‌اند. در زمانی بانکها به‌شدت اصرار می‌کنند از پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج معذور هستند ما شاهد این‌گونه تسهیلات برای افراد خاص هستیم.
* برخی معتقدند باید حقوق زندانی و خانواده زندانی رعایت شود ما هم به این امر معتقد هستیم. تهران-  ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *