جمع‌آوری دیش‌های آشکار در آبیک

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵


جمع‌آوری دیش‌های آشکار در آبیک

دنیای حقوق :احمدزاده از جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: مردم اطلاعات کافی و مناسب از اهداف پلید شبکه‌های ماهواره‌ای ندارند.
دنیای حقوق به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، سعید احمدزاده با بیان اینکه دیش‌های ماهواره‌ای آشکار در محلات و مناطق شهرستان آبیک طی چندین مرحله جمع‌آوری می‌شود گفت: جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای آشکار از سوی نیروی انتظامی و ضابطان قضایی شهرستان آبیک صورت می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه گرچه جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای آشکار، مُسکن مقطعی‌ است ولی اقدام اساسی فرهنگ‌سازی مناسب و صحیح به مردم است اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه عدم استفاده مردم از ماهواره باید به نحوی صورت گیرد که مردم خودشان به این باور برسند که ماهواره آسیب‌ها و خطرات جدی به همراه دارد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با بیان اینکه خانواده‌ها باید بدانند که استفاده از ماهواره علاوه بر بدبینی انسان نسبت به دین، سبب انحرافات همه جانبه اعم از انحرافات تفکری، اخلاقی و آسیب رساندن به بنیان خانواده و متعاقب آن وقوع طلاق می‌شود افزود: هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند بپذیرد که شبکه‌های ماهواره‌ای با هزینه‌های هنگفت راه‌اندازی شوند ولی بدون درآمد خاص باشند.
وی با اشاره به اینکه با پخش فیلم‌ها و سریال‌های دنباله‌دار، وضعیت شبکه‌های اجتماعی از لحاظ اقتصادی روزبه‌روز بهتر می‌شود خاطرنشان کرد: پشت پرده شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان اعتقادات مردم و نظام قرار دارند که به صورت هدفمند، نسبت به ایجاد و راه‌اندازی این شبکه‌ها اقدام کرده‌اند.
احمدزاده با بیان اینکه مردم اطلاعات کافی و مناسب از اهداف پلید شبکه‌های ماهواره‌ای ندارند و به تماشای برنامه‌های مختلف آن می‌پردازند افزود: برنامه‌ها و سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت نرم و آرام قصد رخنه و نفوذ در خانواده‌ها و اعتقادات مردم را دارند و در صدد ایجاد بسترهای لازم برای بروز فساد در خانواده‌ها و جامعه هستند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به نفوذ آرام‌آرام شبکه‌های ماهواره‌ای در خانواده‌ها با پخش برنامه‌ها و سریال‌های مستمر ادامه داد: هر چیزی که استمرار داشته باشد و تکرار شود به عادت تبدیل می‌شود که شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد هستند از این طریق با اهداف سازمانی خود در اعتقادات دینی، فرهنگی و سیاسی مردم رخنه کنند.
احمدزاده اضافه کرد: در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای ناشی از استفاده از ماهواره گریبانگیر بسیاری از خانواده‌ها شده و آن‌ها را از نظر خانوادگی، اعتقادی، مذهبی و اخلاقی با مشکل مواجه کرده است.  وی با اشاره به تنوع شبکه‌های صدا و سیما و پوشش هر نوع سلیقه از آحاد جامعه در این شبکه‌ها تصریح کرد: به اندازه کافی برنامه‌ها و فیلم‌های مختلف از شبکه‌های سیما در حال پخش است که مردم می‌توانند از آن برنامه‌ها بهره لازم را ببرند.  این مقام مسؤول افزود: انقلاب اسلامی بر پایه و اساس اعتقادات دینی مردم بنا نهاده شده که دشمنان از همان زمان تا به امروز، درصدد سست کردن اعتقادات مردم بوده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای در نظر دارند با رسوخ به اعتقادات و افکار سیاسی و دینی مردم، بستر انحرافات آنان را در جامعه فراهم کرده و علاوه بر تحت شعاع قرار دادن زندگی فردی، از عِرق ملی مردم نیز بکاهند عنوان کرد: دشمنان نظام می‌خواهند از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای با سست کردن اعتقادات دینی و عِرق ملی، بعضاً سوءاستفاده کرده و در راستای براندازی نظام گام بردارند.  احمدزاده با اشاره به فراوانی شبکه‌های اجتماعی غیراخلاقی در فضای مجازی افزود: شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سودمند باشند ولی استفاده از شبکه‌های غیراخلاقی به دلیل عدم اطلاعات کافی و دقیق، سبب می‌شود بیشتر مردم از این شبکه‌ها متضرر ‌شوند.
وی نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ دینی و صحیح به دانش‌آموزان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: شرایط پذیرش دانش‌آموزان در زمینه فرهنگ دینی و آموزه‌های کمال‌محور وجود دارد و می‌طلبد این فرهنگ از دوران دانش‌آموزی نهادینه شده و گسترش یابد.
احمدزاده اضافه کرد: آموزش و پرورش به تنهایی توان و قدرت کافی برای ترویج فرهنگ صحیح را ندارد که می‌طلبد از سوی دولت برای تحقق این مهم، بودجه مناسب اختصاص یافته و حمایت‌های لازم صورت گیرد. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *