تعیین مصادیق وسایل نقلیه جاده‌ای موضوع تبصره (2) ماده (20) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵


تعیین مصادیق وسایل نقلیه جاده‌ای موضوع تبصره (2) ماده (20) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تعیین مصادیق وسایل نقلیه جادهای موضوع تبصره (2) ماده (20) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

 

 

 

484903172

وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکلیف مقرر در تبصره (3) ماده (20) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 مجلس شورای اسلامی اعلام میدارد.

وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکلیف مقرر در تبصره (3) ماده (20) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارد:

برابر ماده (20) قانون یادشده وسایل نقلیه مورداستفاده در حمل قاچاق کالای مجاز، مجاز مشروط، یارانه‌ای و ارز (موضوع ماده (18) همان قانون) اعم از زمینی، دریایی و هوایی بر اساس ارزش محموله قاچاق و طبقه‌بندی وسیله نقلیه به انواع سبک، نیمه سبک و سنگین از سوی مرجع صالح ضبط می‌گردد. مصادیق وسایل نقلیه موضوع این ماده برابر تبصره (3) به پیشنهاد این وزارت تهیه و به تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد. پس از ابلاغ قانون، عدم تناسب و انطباق تقسیم‌بندی یادشده با واقعیت و موازین علمی و عملی و هم‌چنین اتخاذ ضابطه‌های گوناگون در مواد مختلف قانون برای ضبط اموال مربوط به حمل و نگهداری کالای قاچاق اعلام گردید و پس از بحث و بررسیهای کارشناسی طولانی در مراجع متعدد و مختلف در نهایت لایحه اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌ویژه ماده (20) آن به شرح پیشنهادی وزارت متبوع در هیأت دولت به تصویب رسیده و در سیر مراحل تصویب قرار دارد. فلذا، صرف‌نظر از عدم امکان اجرای طبقه‌بندی مورد نظر در ارتباط با وسایل نقلیه ریلی و هوایی و دریایی و فارغ از اشکالات عملی ناشی از اجرای قانون فعلی، با رعایت سیاست دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، متن پیش‌نویس مصوبه مربوط به تعیین مصادیق وسایل نقلیه جاده‌ای موضوع تبصره (3) ماده (20) قانون جهت سیر مراحل تصویب به هیأت دولت ارسال‌شده است. بر اساس این اصلاحیه مصادیق وسایل نقلیه زمینی جاده‌ای حمل کالا به شرح زیر تعیین می‌گردد:

1- وسایل نقلیه سبک زمینی جاده‌ای عبارت است از انواع خودرو حمل بار که توانایی حمل محمولات با وزن ناخالص ده تن و کمتر را داشته باشند.

2- وسایل نقلیه نیمه سنگین زمینی جاده‌ای عبارت است از انواع خودرو حمل بار که توانایی حمل محمولات با وزن بیش از ده تن و تا 28 تن را داشته باشند.

3- وسایل نقلیه سنگین زمینی جاده‌ای عبارت است از انواع خودرو حمل بار که توانایی حمل محمولات با وزن بیش از 28 تن را داشته باشند.

4- منظور از وزن ناخالص، حداکثر وزن وسیله نقلیه به‌اضافه بار آن مطابق کارت مشخصات وسیله نقلیه می‌باشد.

منبع: دفتر هیأت دولت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *