تخصیص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده برای توسعه ورزش

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵


تخصیص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده برای توسعه ورزش

تخصیص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزشافزوده برای توسعه ورزش

 

 

 

نمایندگان مردم در خانه ملت با تخصیص ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزشافزوده برای توسعه ورزش در بخشهای مختلف مطابق قانون برنامه ششم توسعه موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز دوشنبه، 9 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای جزییات لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی 2 تبصره 6 این لایحه با 132 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی 2 تبصره 6 لایحه مذکور؛ دولت مکلف است بیست‌وهفت صدم درصد (27/0%) از نه درصد (9%) مالیات بر ارزش‌افزوده را پس از واریز به‌حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای 110512، 110513 و 110514 جدول شماره (5) این قانون در راستای ماده 109 قانون برنامه ششم هزینه شود. گفتنی است بند الحاقی 1 این تبصره مبنی بر نحوه هزینه کرد منابع حاصل از عوارض ساخت‌وساز جهت رفع ایرادات به کمیسیون تلفیق و بودجه ارجاع شد. بند الحاقی 1 تبصره 6 لایحه مذکور ارجاع شده به کمیسیون تلفیق بودجه عبارت است از: وزارت کشور (استانداریها) مکلف است عوارض ساخت‌وساز و جرایم تخلفات ساختمانی خارج از حریم شهرها و خارج از محدوده روستاهایی که دارای طرح هادی مصوب هستند را اخذ و به‌حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. درآمد حاصله تا سقف سه هزار میلیارد (3.000.000.000.000) ریال از محل ردیف 162-550000 جدول شماره (9) این قانون در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همان استان قرار می‌گیرد تا با هماهنگی فرمانداریها و مشارکت دهیاریها صرف توسعه و عمران روستاها گردد. ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه عبارت است از: دولت مکلف است بیست‌وهفت صدم درصد (27/0%) از کل نه درصد (9%) مالیات ارزش‌افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساختهای ورزش به‌ویژه در حوزه معلولین و جانبازان اختصاص دهد. این مبلغ در ردیفهای مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش‌وپرورش در بودجه سنواتی پیش‌بینی و پس از مبادله موافقت‌نامه در اختیار این وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *