تحکیم رابطه روحانیت و دانشگاهیان در کاروانهای دانشجویی


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵


تحکیم رابطه روحانیت و دانشگاهیان در کاروانهای دانشجویی


تحکیم رابطه روحانیت و دانشگاهیان در کاروانهای دانشجویی

نماینده ستاد عتبات دانشجویی در عراق گفت: دشمن به دنبال این است که انس بین روحانیت، دانشجو و دانشگاهی را از بین ببرد ولی حضور روحانیان در کاروانهای دانشجویی این انس را افزایش داده است.
رضا همدانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با توجه به هجمه فرهنگی بالایی که ما با آن روبرو هستیم، نیاز داریم که فعالیتهای فرهنگی را برای دانشگاهیان به‌ویژه قشر جوان افزایش دهیم تا با هجمه‌های فرهنگی موجود مقابله کنیم.
وی افزود: یکی از کارهای خوب فرهنگی که دراین زمینه انجام‌گرفته، اعزام دانشجویان به عمره و عتبات است که چند ویژگی دارد یکی آنکه نظام زیاد بر روی آن سرمایه‌گذاری مادی ندارد، خود دانشجو هزینه این کار فرهنگی را می‌پردازد و در هر دو مورد وقتی ثبت‌نام انجام می‌گیرد دانشجو در صف برای اعزام قرار می‌گیرد.
نماینده ستاد عتبات دانشجویی در عراق ادامه داد: این نشان‌دهنده این است که جوانان ما آمادگی دارند و ما باید بستر آن را فراهم کنیم برای همین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان این بستر و زمینه را فراهم کرده است.
وی با اشاره به استقبال دانشجویان برای حضور در عتبات گفت: تمام اینها نشان می‌دهد که بستر آماده است و ستاد عتبات باید زمینه را آماده کند.
همدانی بابیان اینکه مسئولان بعثه مقام معظم رهبری، حج و زیارت و موسسه‌هایی که با سازمان حج و زیارت همکاری دارند و ستاد عمره و عتبات دانشجویان همه یک تشکیلات هستند افزود: تمام این تشکیلات سعی دارند بهترین برنامه‌ریزیها را برای دانشجویان انجام دهند گرچه برنامه‌ریزیهای صورت گرفته بی‌عیب نیست اما سعی تمام عوامل این است که برنامه‌های ویژه‌ای برای دانشجویان چه در عمره و چه در عتبات پیش‌بینی کنند.
 روایت گری مصور واقعه کربلا برای دانشجویان
وی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی که ویژه دانشگاهیان انجام می‌گیرد روایت گری مصور واقعه کربلا است که قیام امام حسین (ع) را برای دانشجویان تبیین می‌کند و یک کار جدید و نو است که انجام‌گرفته است.
نماینده ستاد عتبات دانشجویی در عراق با اشاره به فعالیتهای اجرایی در خصوص عتبات دانشگاهیان افزود: کارهای اجرایی توسط سازمان حج و زیارت انجام‌شده و زمینه را برای ستاد فراهم می‌کند.
همدانی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که با توجه به بضاعت کشور عراق، موانع موجود را برطرف کرده و حداکثر استفاده را از حداقل امکانات داشته باشیم و برای دانشگاهیان هتلهای مستقل، کاروانهای مستقل فراهم کنیم چراکه دانشجویان همه در یک سطح علمی و یک رنج سنی قرار دارند و کار فرهنگی خوبی می‌توان برای آنها انجام داد که همه جواب می‌دهد در ارتباط با خوراک و اسکان و مسائل دیگر نیز سازمان حج و زیارت سعی دارد بهترینها را برای دانشگاهیان مهیا کند.
 افزایش انس و الفت دانشجویان و روحانیان در کاروانهای دانشجویی
وی به حضور روحانی و مداح در کاروانهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: شخص فرهنگی که در کاروانها قرار می‌گیرد یا باید روحانی باشد یا مداح، اما هیچ‌یک از کاروانهای دانشجویی بدون روحانی نیستند.
همدانی افزود: چون دشمن به دنبال این است که انس بین روحانیت، دانشجو و دانشگاهی را از بین ببرد حضور روحانیان در کاروانها کار شایسته‌ای است که توسط ستاد صورت گرفته است و حضور این روحانیان در کاروانها موجب انس و الفت بیشتر دانشگاهیان و روحانیان شده است.
 مشارکت بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در فراخوان طرح عتبات دانشجویی
وی بابیان اینکه در نجف و کربلا مداح ثابت پیش‌بینی کرده‌ایم افزود: هم‌چنین ستاد عمره و عتبات دانشجویی در امور مختلف از مشارکت دانشجویان استفاده می‌کند، برای نمونه در فراخوانی که برای طرح عتبات دوره پانزدهم اعلام شد، بیش از هزار نفر از دانشجویان طرحهای خود را به دبیرخانه ستاد ارسال کردند.
همدانی یادآور شد: با توجه به تجربه‌ای که دراین فراخوان داشتیم، ازاین‌پس دانشگاهیان را در امور مختلف مشارکت خواهیم داد و با استفاده از مشورت آنان کار ستاد را به جلو خواهیم برد.
وی تأکید کرد: همچنین ارتباط مستقیم با دانشجویان بعد از اعزام به عتبات، از دیگر فعالیتهای ستاد است که شاید تا چند سال این ارتباط برقرار باشد.

برنامه‌ریزی برای دانشجویانی که بضاعت سفر کربلا ندارند
همدانی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مسئولان ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان این است که برخی دانشجویان هیچ‌گونه نمی‌توانند عازم سفر کربلا شوند برای همین ما از مسئولان زی ربط و سازمانهای مختلف که دارای موقف امام حسین (ع) هستند درخواست می‌کنیم که با همکاری ستاد عتبات، برای سفر کربلای ارزان ویژه این دانشجویان برنامه‌ریزی کنند تا آنها نیز بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *