تحقق سیاستهای دستگاه قضایی در حوزه زندان نیازمند عزم عمومی است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۵


تحقق سیاستهای دستگاه قضایی در حوزه زندان نیازمند عزم عمومی است

رئیس سازمان زندانهای کشور:

تحقق سیاستهای دستگاه قضایی در حوزه زندان نیازمند عزم عمومی است

 

 

آیین تکریم و تجلیل و معارفه مدیران کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان برگزار شد.

دراین مراسم که با حضور مقامات عالی قضایی، اداری، نظامی و انتظامی و نمایندگان جامعه خیران استان در تالار شهروند برگزار شد. جهانگیر رئیس سازمان زندانهای کشور مسؤولیت زندان و ارتقای آن را تنها مربوط به دستگاه قضایی ندانست و بیان داشت: مسأله زندان و زندانی تنها مربوط به دستگاه قضایی و یا بخشی از جامعه نیست و ضروری است برای حل مشکلات دراین بخش و اجرای سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب (مدظله) و دستورالعملهای رئیس قوه قضاییه و کاهش آمار و جمعیت کیفری زندان با عزمی همگانی سهم خود را ایفا کنیم.

وی افزود: اگرچه زندان به‌عنوان یک ضرورت برای حفظ امنیت و اجرای قانون و حل‌وفصل دعاوی پذیرفته‌شده است ولیکن نباید به مجازات زندان به‌عنوان رتبه اول نگریسته شود و این مجازات باید به حداقل برسد. وی قوانین در حوزه مجازات مرتبط با زندان را نیازمند بازنگری دانست و خاطرنشان کرد: مجازات زندان در بسیاری از جرایم تعریف و تعیین‌شده است و دست قضات را در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها بسته و لازم است قوانین دراین حوزه بازنگری شود.

جهانگیر همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تناسب قرارها و تعیین جایگزینهای حبس تأکید و تصریح کرد: با اقدامات خوب و مؤثر در راستای اجرای سیاستها در حوزه کاهش جمعیت کیفری زندانها در کل کشور توانسته‌ایم شرایطی مهیا کنیم که در مقایسه با سال گذشته قریب به 56 هزار نفر کمتر ورودی به زندان را شاهد باشیم.

جهانگیر در پایان گزارشی از اقدامات در حوزه‌های زندانبانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی و درمانی در سطح کشور ارائه و ضمن تقدیر از زحمات رمضان امیری با اعطای حکم اسد اله گرجی زاده را به‌عنوان مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان معرفی کرد. منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *