تبدیل قصور پزشکی
 به معضل اجتماعی به صلاح نیست


دسته: حقوق پزشکی
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵


تبدیل قصور پزشکی
 به معضل اجتماعی به صلاح نیست


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تبدیل قصور پزشکی
 به معضل اجتماعی به صلاح نیست

دکتر محمدحسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: قصور پزشکی در تمام کشورها خارج از تصور نیست و ایران از این مساله مستثنی نمی‌باشد.
قربانی افزود: این که یک قصور به عنوان مصضل اجتماعی قلمداد شود، به صلاح کشور و جامعه پزشکی نیست.
وی با بیان این‌که امروزه جامعه پزشکی برای ارتقای شاخصهای درمانی و بهداشتی عزم جدی دارد، متذکر شد: برای بررسی خطای پزشکی قانون شفاف وجود دارد و چنانچه فردی به دلیل کوتاهی پزشکی متضرر شده است، از مسیر قانونی اقدام نماید و این حق برای تمام افراد متصور است.
همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: درصورت بروز هرگونه تخلف یا قصور پزشکی از سوی سازمانهای مربوطه بدون توهین و فحاشی به جامعه پزشکی برخوردهای قانونی اعمال خواهد شد.
دکتر عبدالرضا عزیزی درپی مرگ مرحوم کیارستمی و صحبتهای توهین‌آمیز به پزشکان، رفتار هر شخص را معرف شخصیت او دانست و افزود: فردی که در خصوص یک موضوع تخصص و اطمینان ندارد نباید اظهار نظر کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در مرگ محروم کیارستمی تخلف و قصور پزشکی صورت گرفته باشد پس از بررسیهای دقیق و کارشناسی، بعد از تأیید یا رد آن به‌طور قطع با پزشکانی که دچار قصور شده‌اند ضمن اطلاع رسانی نتیجه موضوع به عموم، برخورد قانونی خواهد شد.
وی با اشاره به این که توهین به جامعه پزشکی امری پسندیده نیست، اظهار داشت:
از چنین هنرمندانی انتظار رفتاری مناسب و بدون توهین می رود، اگر پزشکان یک روز در مطبها، بیمارستانها و درمانگاهها حضور نیابند چه اتفاقی رخ می دهد؟
پس نباید پزشکان را احمق خطاب کرد!
این نماینده مجلس اذعان داشت: به‌طور قطع سارمانهای دارای بدنه کارشناسی مانند نظام پزشکی و پزشکی قانونی در رابطه با رخداد قصور پزشکی در مرگ مرحوم کیارستمی رسیدگیهای لازم را انجام خواهند داد و در صورت اثبات آن برخوردهای قانونی را اعمال می نمایند بنابراین با این وجود به هیچ عنوان نباید به جامعه پزشکی توهین و بی‌احترامی کرد.
منبع: خبرگزاری سلامت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *