بی‌رغبتی دانشجویان اروپایی به دانشگاههای انگلیس

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۵


بی‌رغبتی دانشجویان اروپایی به دانشگاههای انگلیس

بیرغبتی دانشجویان اروپایی به دانشگاههای انگلیس

 284265754

دانشجویان اروپایی ترجیح میدهند بهجای دانشگاههای انگلیس به دیگر دانشگاههای اروپایی بروند.

ا به نقل از ایندیپندنت، از زمان اعلام نتایج همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، میزان عدم تمایل دانشجویان اروپایی به تحصیل در انگلیس 20 درصد افزایش داشته است.

این اتفاق در حالی افتاده است که در ماه ژوئن و قبل از انجام همه‌پرسی میزان درخواستها برای تحصیل در انگلیس نسبت به سالهای قبل بیشتر شده بود و در حال حاضر برخی از این درخواستها نیز لغو شده‌اند.

طبق نظر اکثر اساتید دانشگاههای انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه اروپا تأثیرات مضر فراوانی بر آموزش عالی این کشو خواهد داشت.

سیمون کالینسون از اساتید دانشگاه اقتصاد بیرمنگام گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا نیز بر کاهش درخواست تحصیل در کشور مؤثر است و دانشجویان اروپایی ازنظر روانی رغبتی ندارند به تحصیل در کشوری که نمی‌خواهد در اتحادیه باشد، ادامه دهند.

وی افزود: مسلماً هیچ‌کس دوست ندارد درجایی که به او به چشم یک مزاحم نگاه می‌کنند درس بخواند و خروج از اتحادیه اروپا برای دانشجویان خارجی حاوی این پیام است که دیگر اوضاع مثل قبل نخواهد بود.

کالینسون خاطرنشان کرد: در درازمدت انگلیس بسیاری از دانشجویان درجه‌یک جهانی را از دست خواهد داد و دیگر یکی از مقاصد تراز اول برای دانشجویان و اساتید نخواهد بود.

وی در پایان افزود: قوانین مهاجرت جدیدی که وضع خواهد شد شرایط را برای پیدا کردن شغل هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند در کشوری درس بخوانند که یافتن شغل نیز برایشان راحت‌تر باشد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *