برکناریهای سریالی در یک نظام دیکتاتوری!

دسته: حقوق در سایر جوامع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۵


برکناریهای سریالی در یک نظام دیکتاتوری!

برکناریهای سریالی در یک نظام دیکتاتوری!

 

275772359

دولت جمهوری ترکیه، با استناد به تمدید وضعیت فوقالعاده که سه به تصویب مجلس رسید، موج جدیدی از دستگیریها و اخراج کارمندان را آغاز کرده که در تازهترین اقدام خود در این راستا دستور اخراج بیش از شش هزار نفر را صادر کرده است که بیش از ۲۵۰۰ تن از برکنار شدگان از مأموران پلیس ترکیه هستند.

دولت این کشور در پی صدور احکام قانونی بیش از ۶ هزار کارمند را برکنار و فعالیت دهها سازمان و نهاد را ممنوع اعلام کرد. در راستای صدور این احکام ۲۶۸۷ مأمور پلیس، ۱۶۹۹ کارمند وزارت دادگستری و هم‌چنین ۸۳۸ کارمند وزارت بهداشت اخراج شده‌اند. صدها تن از کارمندان دیگر وزارتخانه‌ها، ۶۳۱ کارمند دانشگاهها و دانشسراهای عالی و هشت تن از اعضای هیأت دولت پستهای خود را ازدست‌داده‌اند.

از زمان کودتا در ۱۵ ژوییه ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر در ارتباط با آن دستگیر و بیش از ۱۰۰ هزار نفر برکنار شده‌اند که کلیه اقدامات سخت‌گیرانه دولت ترکیه با تکیه‌بر حاکم بودن وضعیت فوق‌العاده در این کشور صورت می‌گیرد که به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و دولت این کشور امکان آن را می‌دهد بدون موافقت پارلمان، دست به محدود کردن حقوق شهروندی بزند و علیه نیروهای مخالف و دگراندیش ازجمله روزنامه‌نگاران اقدام کند. منبع: گاهداد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *