برخی افراد حسود و نادان درصدد توقف دانشگاه آزاد هستند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵


برخی افراد حسود و نادان درصدد توقف دانشگاه آزاد هستند

رئیس دانشگاه آزاد:

برخی افراد حسود و نادان درصدد توقف دانشگاه آزاد هستند

میرزاده گفت: برخی از افراد حسود، نادان، ناآگاه یا مغرض درصدد توقف دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

351955942

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده در نشست اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی مجلس شورای اسلامی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای توسعه تحصیلات تکمیلی به پارامتر استاد، فضای آموزشی، تجهیزات و کارگاهها نیاز است و این دانشگاه توانسته هر سه پارامتری که برای توسعه تحصیلات تکمیلی موردنیاز است را فراهم کند.

وی افزود: این دانشگاه تمامی پارامترهای لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی مورد را فراهم کرده و هیچ دانشگاهی آماده‌تر از این دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: 19‌ هزار و 234 هیأت علمی دکتری به بالاتر در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند. رئیس دانشگاه آزاد بابیان اینکه حدود 68 هزار نفر با این دانشگاه همکاری علمی دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 35 هزار نفر آنها هیأت علمی تمام‌وقت هستند.

میرزاده تأکید کرد: بومی‌گزینی آموزش عالی یکی از بزرگ‌ترین فعالیتهای این دانشگاه است و اکنون 94 درصد دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، 72 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی‌ ارشد و بیش از 50‌ درصد دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه بومی‌گزینی شده‌اند. وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌تازگی بیش از 11 هزار نفر هیأت علمی تمام‌وقت را جذب کرد و یا ارتقا داد و در فراخوان دوم جذب هیأت علمی این دانشگاه که اوایل آذر اعلام می‌شود، 5 هزار نفر دیگر نیز جذب خواهند شد.

طرح سنجش و پذیرش علیه دانشگاه آزاد بود

رئیس دانشگاه آزاد درباره طرح سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح که در مجلس قبل تصویب شد علیه دانشگاه بود، برنامه عده‌ای این بود که دانشگاه آزاد اسلامی متوقف شود، اما با گسترش تحصیلات تکمیلی نه‌تنها توقف انجام نشد بلکه بسیاری از واحدهای زیان ده از زیان دهی درآمدند. میرزاده از فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی خواست تا یک کمیسیون تخصصی برای حقیقت‌یابی و رصد امکانات دانشگاه آزاد اسلامی ازنظر استاد و فضا و تجهیزات ایجاد کنند و گفت: ما اطلاعات بیش از 35 هزار هیأت علمی تمام‌وقت با کد ملی را در اختیار شما قرار می‌دهیم و این امکان را فراهم می‌کنیم که مراکز و واحدهای ما را رصد کنید.

وی اظهار داشت: من خود هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم اما معتقدم هیچ دانشگاهی آماده‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه تحصیلات تکمیلی نیست. اگر دانشگاه آزاد اسلامی ازنظر هیأت علمی، تجهیزات و آزمایشگاهها و سایر امکانات آموزشی جلوتر از دانشگاههای دولتی نباشد، چیزی از آنها کم ندارد.

برخی افراد حسود و نادان درصدد توقف دانشگاه آزاد هستند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: تأسیس این دانشگاه باهمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کار بزرگی بود و اکنون به‌عنوان یک الگوی جهانی مطرح است، اما برخی از افراد حسود، نادان، ناآگاه یا مغرض درصدد توقف دانشگاه آزاد اسلامی هستند. میرزاده خاطرنشان کرد: من خیلی متأسفم که حتی بعضی از مراکز آموزشی بدون داشتن امکانات آموزشی، استاد و کنترل لازم فعالیت می‌کنند و حمایت نیز می‌شوند. وی اضافه کرد: کسانی که با دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت می‌کنند خبر ندارند که 80 هزار نفر از ایرانیان در دانشگاههای خارج از کشور تحصیل می‌کنند، این خروج جوانان علاوه بر تبعات فرهنگی تبعاتی نظیر خروج ارز را نیز به دنبال خواهد داشت. رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: این دانشگاه از بسیاری از این کشورها ازنظر امکانات آموزشی و پژوهشی بسیار جلوتر است. میرزاده گفت: نگذارید با طرح سنجش و پذیرش دست دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه تحصیلات تکمیلی که ضرورت حیاتی برای توسعه علمی و پژوهشی کشور است، ببندند.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *