برای استفاده از تلفن همراه حقوق دیگران را نیز رعایت کنید

دسته: حقوق همگانی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶


برای استفاده از تلفن همراه حقوق دیگران را نیز رعایت کنید

هنگام صحبت با تلفن همراه، فریاد نکشید. خوب نشنیدن صدای فرد مقابل، به این معنی نیست که او نیز صدای شما را خوب نمیشنود. مکالمات بلند در اماکن عمومی تضییع حقوق دیگران است.

در مهمانی ها و یا جلسات تلفن همراه خود را خاموش کنید و با جمع همراه باشید. با استفاده کردن از تلفن همراه، دست کم یک نفر را که تصور می‌کند شما مهارت‌های اجتماعی را نمی‌دانید، آزار می‌دهید. حداقل صدای زنگ تلفن همراه را خاموش کنید تا بتوانید در خفای نسبی به ارسال پیامک بپردازید.

نخستین یا دومین فردی نباشید که در مکانی عمومی (مانند اتوبوس یا قطار) با تلفن همراه صحبت می‌کند. اگر همه این کار را انجام می‌دهند، اشکالی ندارد،شما هم این بار سخت نگیرید و از تلفن همراه خود استفاده کنید اما اگر مرسوم نیست بی اعتنایی به حقوق دیگران تلقی میشود.

انسان یک حریم و یا فضای شخصی دارد. این فضا احساس امنیت و آرامش را برای فرد فراهم می آورد، به حریم شخصی افراد که از حقوق اولیه و بنیادین اوست احترام گذاشته و هنگام مکالمه با تلفن همراه حداقل ۶-۳ متر از نزدیک ترین فرد فاصله بگیرد. و چنانچه این فضا در اختیار ندارید منتظر بمانید تا اطرافتان خلوت شود.

اگر در شرایطی که فردی در مقابل شما نشسته، بلافاصله به پیامک‌های ارسال شده پاسخ دهید، بیش از آنکه در چشم شخص دریافت کننده پیامک عزیز شوید، ارزش و احترام خود را در چشم فردی که مقابل شما نشسته، از دست می‌دهید.

در یک جلسه‌ی رسمی و حتی یک مهمانی، برای ارسال پیامک یا پاسخ دادن به پیامک دیگران اجازه بگیرید. این کار هیچ تفاوتی با زنگ زدن ندارد. کار درستی نیست که در حضور دیگران، ناگهان سر خود را داخل موبایل خود فرو کنید

همیشه اطرافیان ما از رفتارهای ما می آموزند به ویژه خانواده مان پس مراقب باشیم که بی احترامی به حقوق دیگران رادر خانواده مان باب نکنیم. منبع: حقوق همگانی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *