باید گرایش قضات و کارکناندر دستگاه قضایی به استفاده از رایانه بیشتر شود

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۵


باید گرایش قضات و کارکناندر دستگاه قضایی به استفاده از رایانه بیشتر شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری:

باید گرایش قضات و کارکناندر دستگاه قضایی به استفاده از رایانه بیشتر شود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: باید گرایش قضات و کارکنان در دستگاه قضایی به استفاده از رایانه بیشتر شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در همایش روسای حوزه‌های قضایی و رونمایی از طرح ابلاغ الکترونیک با اشاره به پیشتازی استان فارس در حوزه جامع و کلان ابلاغ الکترونیکی گفت: این طرح یکی از هشت برنامه کلان و مهم ملی در حوزه عدالت الکترونیک است.
وی افزود: در اجرای این طرح در نیمه‌راه هستیم و در بین این طرحها دو طرح مهم و اساسی در قوه قضاییه شکل‌گرفته است که می‌تواند تحول بزرگی را در حوزه رسیدگی رقم بزند که ازاین‌جهت استان فارس همواره استانی پیشگام در اجرای این طرحها است. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نقطه عطفی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم است. وی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله موفق‌ترین طرحها است که در شهرهای بزرگ به اجرا درآمده و در قالب این طرحِ در حال توسعه تا پایان سال تعداد این دفاتر به 470 دفتر خواهد رسید. وی گفت: هدف نهایی ارائه خدمات الکترونیکی تسریع کارهای مردم در داخل سازمانها است. حجت‌الاسلام شهریاری تاکید کرد: باید گرایش قضات و کارکنان در دستگاه قضایی به استفاده از رایانه بیشتر شود تا تمام مراحل الکترونیک شدن خدمات در دستگاه قضایی تکمیل شود. وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته این روند طی شده و این‌گونه نیز عمل شده است.
منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *