باید مشکلات را با تشکیل گروههای اجتماعی مردمی حل کنیم

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۵


باید مشکلات را با تشکیل گروههای اجتماعی مردمی حل کنیم

مدیرعامل مجمع خیّرین کشور:

باید مشکلات را با تشکیل گروههای اجتماعی مردمی حل کنیم

مدیرعامل مجمع خیّرین کشور گفت: باید مشکلات را با تشکیل گروههای اجتماعی مردمی حل کنیم.
مجتبی رحماندوست، مدیرعامل این مجمع در دومین نشست فصلی مجمع خیّرین کشور، درباره لزوم فعالیتهای این مجمع خیّری گفت: در حال حاضر ما در دو جبهه خارج و داخل باید با مشکلات مبارزه کنیم. در جبهه خارج با دشمن قسم خورده‌ای روبرو هستیم که به هر شیوه‌ای به دنبال ضربه زدن به ماست. به واقع اکنون در جهان فرزندان و پیروان خمینی کبیر (ره) در مقابل خود، دشمنی دارند به نام صهیونیسم که همه دشمنان را در بر گرفته و بر علیه ما متحد کرده است. در داخل هم مشکلاتی داریم؛ همچون حقوقهای نجومی، کج‌اندیشی برخی از خواص و امثال این باعث شده ما را در موقعیت داخل نیز همواره هشیار نگه دارد. مدیرعامل مجمع خیّرین کشور گفت: تحلیلهای اقتصادی نشان می‌دهد در طول چند سال آینده که دور هم نیست، ما در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که درآمد دولت، کفاف هزینه‌های حقوق کارمندان دولت را هم نمی‌دهد. همین مسأله نشان می‌دهد که ما باید به فکر راه حلی سریع و فوری برای آن اتخاذ کنیم. گمان می‌کنم وقتی قرآن و ائمه (ع) ما گفتند که برای رفع مشکلات باید به یکدیگر کمک کنید، پس می‌توان الگویی از این رهنمود پیدا کرد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره راهکار خود برای حل مشکلات مردم گفت: اگر بتوانیم در گروههای مختلف محور وحدت‌بخش اجتماعی را پیدا کنیم و صنف تشکیل دهیم مشکلات حل خواهد شد. مثلاً معلمان، مهندسان، خویشان و … بتوانند در جمعی دور هم گرد آیند و به فکر هم باشند، یقیناً مشکلات به راحتی حل خواهد شد.
رحماندوست در پایان صحبتهایش درباره اهداف مجمع خیّرین کشور نیز گفت: چند محور برای اهداف مجمع در نظر گرفته‌ام؛ نخست شناسایی مشکلات و محرومیت های موجود در جامعه و معرفی آنها به جوامع عضو. دیگری هم توزیع منطقی و عادلانه کمکهای نیکوکارانه در سطح کشور و فاصله گرفتن از نگاه جغرافیایی است. سومین محور نیز ایجاد همدلی و هم افزایی بین جوامع، نهادها و خیّرین عضو است. چهارمین هدف ما در این مجمع ایفای نقش نرم افزاری در امور خیّری و انجام مشاوره ها جهت انجام پروژه های مرتبط با خیّرین است. در هدف دیگر هم می خواهیم با ارائه خدمات نیکوکارانه، با فراخوانی تمامی نهادها در مواقع ضروری مانند سیل و زلزله و … شکل انقلابی به فعالیت های خیّری بدهیم؛ و در نهایت و ارائه خدمات به اعضا برای رفع مشکلات اداری، حقوقی و ثبتی آنان از مهم‌ترین هدف های ما در مجمع خیّرین کشور است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *