بانکهای ژاپنی برای تأمین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی با ایران فعال شوند

دسته: حقوق اقتصادی
بدون دیدگاه
شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۵


بانکهای ژاپنی برای تأمین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی با ایران فعال شوند

روحانی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن:

بانکهای ژاپنی برای تأمین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی با ایران فعال شوند

201917882

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران – توکیو در سالهای اخیر تصریح کرد که پسا برجام فرصت مناسبی برای رساندن سطح همکاریهای دو کشور به شرایط مطلوب است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی دراین دیدار که شامگاه چهارشنبه به‌وقت نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، اظهار داشت که آماده‌ایم نقشه راه مناسبات اقتصادی مشترک طی ده سال آینده را تدوین کنیم.
روحانی با اشاره به توافقات انجام‌شده در سفر وزیر اقتصاد کشورمان به توکیو، گفت: برای تسریع در اجرای توافقات بانکی اعتباری، نیازمند تلاش مشترک هستیم و ضروری است بانکهای ژاپنی برای تأمین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی فعال شوند.
رییس جمهوری با استقبال از سرمایه‌گذاری و همکاریهای مشترک در حوزه فناوری ازجمله حوزه بهداشت و درمان و فعالیتهای علمی و محیط‌زیست، افزود: اکنون این فرصت مهیا است که توکیو مانند گذشته در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کند.
روحانی در ادامه با اشاره به اینکه «همواره معتقد بوده‌ایم که سلاح هسته‌ای امنیت ایجاد نمی‌کند و در همین راستا برای اولین بار پیشنهاد خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی را مطرح کرده‌ایم»، گفت: ایران و ژاپن هر دو قربانی تسلیحات کشتارجمعی هستند و از جهان عاری از سلاحهای هسته‌ای حمایت می‌کنیم.
رییس جمهوری سپس به موضوع تروریسم و خطرات آن برای منطقه و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران سد دفاعی منطقه در برابر تروریسم و داعش بوده است.
روحانی همچنین تاکید کرد که در کنار مبارزه با تروریستها، آتش‌بس پایدار و کمکهای انسان دوستانه مهم‌ترین اولویتها در خصوص سوریه و یمن است.
نخست‌وزیر ژاپن نیز دراین دیدار با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با رییس جمهوری کشورمان، اظهار داشت: ژاپن قدردان رویکرد ایران در تعامل سازنده با جامعه بین‌المللی است و در جهت توسعه مناسبات در حوزه‌های متنوع تلاش می‌کند.
«شینزوا آبه» با تاکید بر ضرورت توسعه بیش‌ازپیش سطح همکاریهای تهران – توکیو، گفت: آرزو می‌کنم روابط اقتصادی دو کشور را به بالاترین سطح ممکن برسانیم و در همین راستا نیز همکاریهای دو کشور در حوزه محیط‌زیست و ایمنی فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه دارد. وی بابیان اینکه توکیو از ارتباط بانکی و همکاری شرکتهای ژاپنی با بخش خصوصی ایران حمایت می‌کند، تصریح کرد: از ابتکار شما استقبال می‌کنم و دستور می‌دهم تا تدوین نقشه راه همکاری بلندمدت ده‌ساله توکیو و تهران در دستور کار قرار گیرد.
نخست‌وزیر ژاپن به نقش مؤثر و سازنده ایران در تأمین ثبات و امنیت منطقه اشاره و تاکید کرد که امیدوارم ایران به تلاشهای سازنده خود دراین راستا ادامه دهد. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *