اگر ارزشیها هدایت فضای مجازی را بر عهده گیرند، این فضا فرصت خواهد بود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۵


اگر ارزشیها هدایت فضای مجازی را بر عهده گیرند، این فضا فرصت خواهد بود

آیتالله خاتمی:

اگر ارزشیها هدایت فضای مجازی را بر عهده گیرند، این فضا فرصت خواهد بود

امامجمعه موقت تهران با تأکید براینکه فضای مجازی میتواند هم فرصت و هم آسیب باشد، گفت: اگر ارزشیها وارد این فضا شوند و هدایت آن را بر عهده گیرند، فضای مجازی فرصت خواهد بود.

%d8%a7%da%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c%d9%87%d8%a7-%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b1-%d8%b9%d9%87%d8%af%d9%87

 آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به عرصه‌های دروغ و راه مبارزه با آسیب دروغ در جامعه پرداخت.

وی با یادآوری این‌که دروغ آفت بزرگ جامعه است، اظهار داشت: امروز بسیاری از افرادی که در متن مسائل سیاسی هستند از دروغ می‌نالند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: عرصه دروغ درگذشته محدود بود و تنها به گفتن و نوشتن محدود می‌شد اما دراین دوره عرصه دیگری به نام فضای مجازی پیداشده است که می‌تواند توان گسترش دروغ را صد، هزار و هزاران برابر کند.

آیت‌الله خاتمی افزود: به نظر من فضای مجازی می‌تواند هم فرصت و هم آسیب باشد؛ به‌طوری‌که اگر ارزشیها وارد این فضا شوند و هدایت آن را بر عهده گیرند، فرصت خواهد بود اما اگر غیر ارزشیها وارد شوند بحران‌زا خواهد بود که ازجمله آسیب بحران‌زا می‌توان به‌دروغ اشاره کرد.

وی به افرادی که دستی در فضای مجازی دارند، سه نصیحت کرد که تقوی داشته باشند و حرفهای مستند و قابل‌قبول بزنند، حرفهایی را که به اثبات نرسیده به فضای مجازی نکشانند و مصلحت را نیز مدنظر قرار دهند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: چه‌بسا حرفی راست باشد اما مصلحت دراین است که منتشر نشود زیرا می‌تواند فتنه‌انگیز باشد.

آیت‌الله خاتمی در نصیحت دوم خود از افرادی که دستی در فضای مجازی دارند خواست که اگر خلاف واقعیت را منتشر کردند، مردانگی و جوانمردی داشته باشند، عذرخواهی و تکذیبیه منتشر کنند.

وی در نصیحت سوم خود از متصدیان فضای مجازی خواست که در پذیرش مطالب هم فیلتر داشته باشند و هر خبری را که منتشر می‌شود، نپذیرند چراکه می‌تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *