انصار الله یمن شلیک موشک به مکه را تکذیب و آن را ادعای سعودیها دانست

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


انصار الله یمن شلیک موشک به مکه را تکذیب و آن را ادعای سعودیها دانست

انصار الله یمن شلیک موشک به مکه را تکذیب و آن را ادعای سعودیها دانست

سخنگوی رسمی انصار الله یمن ادعای مقامهای عربستان سعودی علیه کشورش درباره شلیک موشک به سمت مکه را تکذیب و هدف از طرح چنین موضوعی را برانگیختن احساسات مسلمانان عنوان کرد.

%d8%a7%d9%86%d8%b5%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%db%8c%d9%85%d9%86-%d8%b4%d9%84%db%8c%da%a9-%d9%85%d9%88%d8%b4%da%a9

به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد عبدالسلام ادعای ائتلاف تحت رهبری عربستان مبنی بر ره‌گیری و ساقط کردن یک فروند موشک بالستیک شلیک‌شده توسط ارتش یمن به سمت مکه مکرمه را تکذیب کرد و گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی می‌گویند موشکی که به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز درجده شلیک‌شده به هدف اصابت کرده است.

فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان ادعا کرد که این موشک از استان صعده (شمال یمن) به سمت مکه شلیک‌شده است. محمد عبدالسلام بابیان اینکه مردم یمن برخلاف مزدوران آمریکا برای مقدسات در مکه مکرمه حرمت قائل هستند گفت از آغاز تجاوز به یمن، نیروهای یمنی تاکنون هیچ تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار نداده‌اند چه رسد به اینکه بخواهند به اماکن مقدسه در عربستان حمله کنند. سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز گفت: حمله موشکی به فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده موفقیت‌آمیز بوده و به اهداف موردنظر دست‌یافته است.

وی افزود: آنچه سعودیها درباره حمله به مکه مکرمه ادعا می‌کنند، مضحک است زیرا ما آماده‌ایم جان خود و هر آنچه را که داریم برای حمایت از مکه مکرمه بدهیم.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تداوم تجاوز عربستان به یمن و محاصره اقتصادی آن نیمه‌شب پنجشنبه فرودگاه ملک عبدالعزیز در شهر جده را با موشک برکان 1 موردحمله قراردادند.

این اولین بار است که یگان موشکی یمن شهر جده پایتخت اقتصادی رژیم آل سعود را عملاً به دنبال تداوم تجاوز عربستان به یمن مورد هدف قرار می‌دهد.

احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، با اعتراف به حمله موشکی انصار الله یمن به فرودگاه جده در گفت‌وگو با رسانه‌ها از انتقام سخن گفت. موشک برکان 1 یازدهم اکتبر (20 مهر) نیز پایگاه هوایی ملک فهد را هدف قرارداد. بر اساس تصاویری که نیروهای رصد پخش کردند موشک پنج‌شنبه‌شب به‌صورت دقیق به فرودگاه عبدالعزیز در جده اصابت کرده است. یگان موشکی یمن دوم سپتامبر (12 شهریور) موشک برکان 1 را با برد بیش از 800 کیلومتر و با کلاهک انفجاری شدید که عمق خاک عربستان را هدف قرار می‌دهد، رونمایی کرد. عربستان و ائتلاف متجاوز آن از 19 ماه قبل تاکنون علاوه بر کشتار مردم یمن در حملات هوایی و زمینی با محاصره هوایی فرودگاه صنعا مانع خروج یمنیها ازجمله بیماران و زخمیها و ورود یمنیهای خارج از کشور شده است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *