اندونزی آسمانش را به روی نتانیاهو بست

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵


اندونزی آسمانش را به روی نتانیاهو بست

اندونزی آسمانش را به روی نتانیاهو بست

 

 

353282242

نخستوزیر اسراییل به دلیل آنکه نمیتوانست از حریم هوایی اندونزی عبور کند، پروازش از سنگاپور به سیدنی را بهجای هشت ساعت و نیم، ۱۱ ساعت طول داد.

به نوشته روزنامه گاردین، هواپیمای حامل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل مجبور شد برای آن‌که از حریم هوایی اندونزی عبور نکند، مسیر هشت ساعت و نیمه خود از سنگاپور به سیدنی را دو ساعت بیشتر کرده و با سپری کردن دو ساعت و نیم اضافی به استرالیا وارد شود.

بر اساس گزارش سایت نظارت هوایی Flight Aware میانگین سفر مستقیم هوایی از سنگاپور به سیدنی هشت ساعت و نیم است. درحالی‌که سفر هوایی نتانیاهو بیش از ۱۱۱۱ ساعت به طول انجامید چراکه هواپیمایی که وی سوار بر آن بود، حریم هوایی اندونزی را دور زد.

یکی از اعضای هیأت همراه نتانیاهو این مسأله را تأیید کرد.

هواپیمایی El Al اجازه ورود به حریم هوایی بسیاری از کشورهای مسلمان شامل پاکستان را ندارد.

اندونزی با بزرگ‌ترین جمعیت مسلمان در جهان (۲ / ۸۷ درصد) و جمعیتی ۲۰۹ میلیون نفره از حامیان فلسطین است. این کشور روابط دیپماتیک رسمی با اسراییل ندارد و برخی از سفرها و امور تجاری را با اسراییل تحریم کرده است. البته سیاست ویزای آزاد برای اراضی اشغالی و ۸۳ کشور دیگر را دسامبر ۲۰۱۵ برای افزایش صنعت گردشگری ایجاد کرد. مارس سال گذشته میلادی نتانیاهو خواستار روابط دیپماتیک رسمی با اندونزی شد و اعلام کرد این روابط فرصتهای بیشتری را برای همکاریهای دوجانبه ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *