انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج، از تولد 40 هزار معلول جلوگیری می‌کند

دسته: حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱ دی ۱۳۹۵


انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج، از تولد 40 هزار معلول جلوگیری می‌کند

انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج، از تولد 40 هزار معلول جلوگیری میکند

 448162234

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انجام آزمایش غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج از تولد 40 هزار معلول جدید جلوگیری میکند.

خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسمی که در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان این‌که معلولیت محدودیت نیست و باید زمینه حضور این افراد را در جامعه فراهم کنیم، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج که یکی از نیازهای جامعه معلولین بود به تصویب رسید.

وی افزود: دولت با تقبل هزینه‌های انجام آزمایشهای غربال‌گری پیش از ازدواج از ورود و تولد بیش از 40 هزار معلول جدید به جامعه جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم کار تصویب کاهش ساعت کاری زنان به ویژه مادران دارای کودک معلول را به اتمام رساند و آن را تصویب کرد.

خدادادی بیان داشت: هر کمیسیون مجلس می‌تواند از 5 کارشناس برای کمک به مسائل استفاده کند که در مجلس دهم یکی از این کارشناسان از معلولین هستند و بیش از 200 نماینده برای حضور در کمیسیون معلولین نام‌نویسی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هم‌چنین قانون جامعه معلولین در مجلس در آستانه تصویب است و در این قانون به بخش مسکن و شهرسازی برای معلولین توجه شده است و امیدواریم این لایحه که خروجی سه کمیسیون صنایع، برنامه‌وبودجه و اجتماعی است به زودی نهایی شود.

وی تصریح کرد: مجلس این آمادگی را دارد که موانع قانونی پیش پای وزارت کار و تعاون را برای کمک به جامعه معلولین برطرف کند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *