انتقاد شدید کویت از شورای امنیت به دلیل جانب‌داری از رژیم صهیونیستی

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
جمعه - ۳۰ مهر ۱۳۹۵


انتقاد شدید کویت از شورای امنیت به دلیل جانب‌داری از رژیم صهیونیستی

انتقاد شدید کویت از شورای امنیت به دلیل جانبداری از رژیم صهیونیستی

 

دولت کویت با انتقاد شدید از سازمان ملل متحد به دلیل عدم برخورد با سیاستهای خصمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان این نوع تعامل در سطح بین‌المللی را ناعادلانه خواند.

منصور العتیبی نماینده دائم کویت در سازمان ملل در سخنانی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس به مدت پنج دهه به سیاستهای ددمنشانه و خصمانه خود علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد و جامعه جهانی در برابر این اقدامات سکوت اختیار کرده است گفت: شورای امنیت باید بر اساس منشور ملل متحد در برابر این‌گونه نابرابریها احساس مسؤولیت نموده و سکوت اختیار نکند چراکه شرایط امروزه در سرزمینهای اشغالی فلسطین بغرنج است. العتیبی گفت: سازمان ملل متحد باید به‌صورت مستحکم در برابر اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان موضع‌گیری کند و با تصویب قطعنامه‌ای، فعالیتهای غیرقانونی رژیم اشغالگر قدس را متوقف نماید چراکه صهیونیستها با پیشبرد برنامه‌های شهرک‌سازی خود لطمه فراوانی را به فلسطینیان وارد کرده‌اند.

به نوشته نشریه الرأی نماینده کویت در سازمان ملل به محدودیتها و مشکلاتی که رژیم صهیونیستی برای تردد نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی ایجاد می‌کند نیز اشاره کرد و گفت: شهرک نشینان یهودی با یورش به سمت سرزمینهای فلسطینی مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد می‌کنند و رژیم صهیونیستی از راه این قبیل اقدامات، به دنبال تغییر نقشه شهر قدس و از بین بردن هرگونه نشانی از فلسطینیان از این منطقه است.

وی تاکید کرد: این‌گونه راهبرد و استراتژی رژیم صهیونیستی موجب تقویت خشونت‌گرایی در منطقه خواهد شد و این شورای امنیت است که باید با ایفای نقش دراین زمینه از حقوق طرفهایی که خاکشان در معرض اشغال است دفاع کند.

منبع: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *