انتقاد شدید عفو بین‌الملل از سیاستهای انگلیس در بحرین

دسته: حقوق در سایر جوامع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


انتقاد شدید عفو بین‌الملل از سیاستهای انگلیس در بحرین

انتقاد شدید عفو بینالملل از سیاستهای انگلیس در بحرین

867098875

سازمان عفو بینالملل از دولت انگلیس به علت سرپوش گذاشتن بر اقدامات رژیم آل خلیفه در نقض حقوق بشر در بحرین به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست مونیتور، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از سیاستهای انگلیس در بحرین انتقاد کرد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود آورده است: دولت انگلیس با ارایه خدمات آموزشی به نهادهای زیرمجموعه وزارت کشور بحرین و یگان ویژه بازجویی به صورت مستقیم باعث ادامه نقض حقوق بشر در بحرین شده است. سازمان عفو بین‌الملل از انگلیس خواست که تضمین کند کمکهای این کشور به بحرین قابل ارزیابی و با اصول آزادی فردی و شفافیت هم‌خوانی داشته باشند.

عفو بین‌الملل در گزارشی 95 صفحه‌ای، دولت انگلیس را به کم‌رنگ جلوه دادن نقض گسترده حقوق مردم بحرین متهم و اعلام کرد که لندن با حمایت از اصلاحات بی‌ارزش دولت منامه، خود را در نقض حقوق مردم بحرین همدست کرده است. بر این اساس، عفو بین‌الملل موارد متعددی از نقض حقوق بشر در بحرین را از جمله شکنجه، بدرفتاری و استفاده از زور علیه متهمان و بدون محاکمه عاملان آن ثبت کرده است.

این گزارش که از طریق مصاحبه با بیش از 90 نفر از قربانیان رفتارهای غیرقانونی و غیرانسانی رژیم بحرین و تعدادی از خانواده‌ها و وکلای مدافع تهیه شده است، به نحوه سرکوب مردم این کشور می‌پردازد.

گفتنی است، مردم بحرین در سال 2011 میلادی با انجام تحرکاتی مسالمت‌آمیز انجام برخی اصلاحات در ساختار سیاسی و دموکراسی بحرین و توجه به مطالبات برحق آنان از سوی مقامات رژیم آل خلیفه را خواستار شدند اما با سرکوب شدید حکام بحرین مواجه شدند؛ تا جایی که نظامیان سعودی به درخواست آل خلیفه برای سرکوب مردم بحرین وارد منامه شدند و شمار زیادی از آنها را به شهادت رساندند. طی چند سال اخیر نیز سیاستهای آل خلیفه در حق مردم بحرین تشدید شده و در آخرین نمونه آن، تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را سلب کرده است. منبع: همشهری آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *