افزایش پرونده‌های شعب کیفری دادگاههای تجدیدنظر نگران‌کننده است


دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵


افزایش پرونده‌های شعب کیفری دادگاههای تجدیدنظر نگران‌کننده است


افزایش پرونده‌های شعب کیفری دادگاههای تجدیدنظر نگران‌کننده است

رئیس‌کل دادگستری استان تهران، گفت: افزایش بی‌رویه آمار پرونده‌های قضایی در شعب کیفری دادگاههای تجدیدنظر استان تهران نگران‌کننده است.
غلامحسین اسماعیلی در پنجمین نشست شورای معاونان دادگستری کل استان تهران، اظهار کرد: قانون آیین دادرسی کیفری جدید از اول تیرماه سال گذشته به مرحله اجرا درآمد علی‌رغم اینکه در این قانون نکات حقوقی ارزنده‌ای در ابعاد مختلف وجود دارد لکن در برخی از موارد به‌ویژه ماده 450 در عمل برای محاکم کیفری تجدیدنظر استان مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: متأسفانه افزایش بی‌رویه آمار در شعب کیفری دادگاههای تجدیدنظر واقعاً نگران‌کننده است و می‌طلبد با قید فوریت از طریق مبادی ذی‌ربط در جهت اصلاح ماده مذکور اقدامات و تشریفات قانونی لازم معمول شود.
رئیس‌کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: تا اصلاح ماده 450 آیین دادرسی کیفری که قطعاً زمان‌بر خواهد بود با استفاده از راهکارهایی چون کار در خارج از وقت اداری با بهره‌گیری از مقوله کارانه، افزایش شعب و تزریق نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند و ایجاد انگیزه‌های مادی و معنوی مناسب در همکاران برای تلاش بیشتر و اقدامات دیگر جلوی این معضل مهم را بگیریم تا به حقوق شهروندان و مراجعان به تشکیلات قضایی لطمه‌ای وارد نشود.
وی بابیان اینکه نیاز به یک حرکت جهادی در این زمینه‌داریم، افزود: امیدواریم که ضمن برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم به این مشکل عظیم فائق شویم.
اسماعیلی در همین خصوص از قضات و کارکنان دادگاههای تجدیدنظر خواست تا با تلاش بیشتر و اقدامات مؤثرتر در مسیر احقاق حقوق مردم و اجرای هرچه بهتر عدالت گام بردارند.
منبع: حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *