افزایش تعداد کودکانی که به دلیل اعتیاد والدین تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵


افزایش تعداد کودکانی که به دلیل اعتیاد والدین تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند

معاون بهزیستی با تأکید بر لزوم بازنگری نقش «مددکاری اجتماعی» در بیمارستانها:

افزایش تعداد کودکانی که به دلیل اعتیاد والدین تحت پوشش بهزیستی قرار میگیرند

642878738

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش تعداد کودکانی که به دلیل اعتیاد والدین در سال جاری تحت حمایت بهزیستی قرار میگیرند خبر داد.

حبیب‌الله مسعودی، ضمن بیان آنکه در سال جاری، آمار کودکانی که به دلیل اعتیاد والدین تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند، نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت؛ افزود: معتقدم باید نقش «مددکاری اجتماعی» در بیمارستانها بازنگری اساسی شود تا فراتر از وظایف کنونی، به موضوع آسیبهای اجتماعی ورود کنند و موارد آسیبها را به‌طور منظم گزارش و ارجاع دهند. وی در ادامه ضمن تأکید بر آنکه باید مأموریتهای اورژانس اجتماعی را دراین محدوده‌ها بازنگری کنیم؛ گفت: باید بررسی کنیم که اورژانس اجتماعی چه حجم مأموریت را باید انجام دهند، چه تعداد مراجعه دارند و آیا تناسبی بین ظرفیت آنها و ارجاعات آنان وجود دارد یا خیر؟ دراین میان بهتر است مددکاران بیمارستانها، گزارشی از موضوع، زمان تماس تا مرحله اقدام را تهیه کنند تا بر اساس آن مانیتور و راهکار را پیاده‌سازی کنیم. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی نیز باید حوزه‌های استانی خود را مجاب کند تا با یکدیگر مراوده داشته باشند، به این صورت که حوزه اجتماعی دانشگاهها با حوزه بهزیستی استان جلسه هماهنگی داشته و ضمن مرور سابقه موضوع، درباره نحوه اجرای پروتکل و فلوچارت ابلاغی در استان مربوطه با یکدیگر هماهنگ شوند و گزارشی از عملکرد را برای سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت ارسال کنند تا بتوانیم مداخلات مؤثرتری را داشته باشیم.

فرید همچنین با اشاره به آنکه به ازای هر نوزاد سالم، بیش از هفت متقاضی فرزندخواندگی در کشور وجود دارد، گفت: متقاضیان، عمدتاً خانواده‌هایی هستند که به دلیل بچه‌دار نشدن، تحت‌فشار و در آستانه فروپاشی هستند که این موضوع نشان‌دهنده ضرورت سرعت در فرآیند شناسایی و واگذاری نوزادان به این خانواده‌ها است منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *