اعتبارات لازم به منظور تقویت پیش‌گیری از وقوع جرم اختصاص داده شود

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۵


اعتبارات لازم به منظور تقویت پیش‌گیری از وقوع جرم اختصاص داده شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

اعتبارات لازم به منظور تقویت پیشگیری از وقوع جرم اختصاص داده شود

  کاهش 22 درصدی جرم فرار از خدمت

402370453

حجتالاسلاموالمسلمین بهرامی در هجدهمین مجتمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح گفت: امروز سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح مشترکاً اعلام می کنند که جرم فرار از خدمت 22 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش دنیای حقوق: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در هجدهمین مجتمع استانی پیش‌گیری از وقوع جرم نیروهای مسلح با اشاره به عملیاتی کردن راه‌کارهای قابل اجرا به‌منظور کنترل و کاهش جرم فرار از خدمت سربازان اظهار کرد: در این‌جا صحبت از آسیب‌شناسی است چرا که در برنامه 5 ساله اول در این رابطه بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: در برنامه 5 ساله دوم راه‌کارها به‌دست آمد و در برنامه سوم در رابطه با موضوع پیش‌گیری بحث و بررسی شد و در برنامه چهارم که آخرین برنامه 5 ساله‌ای است که در آن هستیم این راه‌کارهای استخراج شده باید با آن‌چه به دست آمده اجرایی شود، ‌این4 برنامه امروز به خوشه‌چینی رسیده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: متأسفانه امروز پیش‌گیری آن‌چنان که باید و شاید پی‌گیری نمی‌شود و بودجه‌های لازم به‌منظور تقویت مقوله پیش‌گیری تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: امروز سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح مشترکاً اعلام می کنند که با وجود تمام کاستیهای جامعه و مشکلات در عرصه فضای مجازی و … جرم فرار از خدمت 22 درصد کاهش پیدا کرده است و این ثمره بزرگی است بنابراین جا دارد به فرماندهان و نیروها که دلسوزانه در این موضوع وارد شدند تبریک بگوییم.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به سوره بقره تصریح کرد: خداوند در این سوره بر سایر سوره‌های قرآن می‌فرماید انسان رکن اساسی خلقت است و بهایی به انسان می دهد از همه موجودات بیشتر است همان‌طور‌که می‌فرماید (و لقد کرمنا بنی‌آدم) در این راستا پیامبران را نیز برای هدایت بشر قرار داد و هدف نهایی ملاقات با خدا است و علت فضل و فضیلت و کرامت انسان در قرآن به این دلیل است که او منصوب به خدا است.

وی به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و گفت: از هر مسؤولی سؤال می‌شود که با زیرمجموعه خود چه کردید بنابراین باید در نظر داشته باشیم که ما در مقابل انسانها مسؤولیم و ظرفیت انسانها بالا و استثنایی است.

حجت‌الاسلام بهرامی همچنین به روایتی از حضرت سیدالساجدین در مورد زیردستان اشاره کرد و گفت: حق زیردست این است که بدانید خداوند او را خلق کرده و در خلقت وی مصلحت بوده است همان‌طور که تو فرزند آدم و حوا هستی او نیز هم خون شما است تو خالق انسان نیستی و رازق نیز خدا است ولی خداوند خواسته که زیردست تو کارهای تو را انجام دهد بنابراین تو احسان کن همان‌گونه که خداوند به تو احسان کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: امروز بحث پیش‌گیری کاملا در بین نیروهای مسلح جا افتاده است و باید در کوچک‌ترین مرکز نظامی و پاسگاهها این موارد را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: هرچند هنوز اعتبارات لازم دیده نشده است اما در عین حال جرایم رو به سراشیبی است و باید به نیروهای مسلح تبریک گفت و در نظر داشت که مهم‌ترین مسأله‌ای که می توانیم از وقوع جرم پیش‌گیری کنیم این است که دین را به مردم بشناسانیم.  منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *