ارتقای شاخصهای سلامت اجتماعی، میزان رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶


ارتقای شاخصهای سلامت اجتماعی، میزان رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:

ارتقای شاخصهای سلامت اجتماعی، میزان رضایت از زندگی را افزایش میدهد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: ارتقای شاخصهای سلامت اجتماعی در هر جامعهای از مشکلات جسمی، روانی و اجتماعی میکاهد و احساس رضایت از زندگی را در جامعه افزایش میدهد.

سید حسن موسوی چلک افزود: سلامت اجتماعی از دید یکی از اندیشمندان و پیشگامان این عرصه، ارزیابی و شناخت فرد از چگونگی عملکردش در اجتماع و کیفیت روابطش با افراد دیگر، نزدیکان و گروههای اجتماعی که او به‌عنوان عضوی از آنهاست، محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی، سلامت اجتماعی را به معنای یک بعد از سلامت همه‌جانبه جسمی، روانی و اجتماعی می‌دانند و عده‌ای نیز آن را به مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت تقلیل می‌دهند. جامعه سالم هم نگاه دیگری است که از این مفهوم متبادر می‌شود.

وی تأکید کرد: به هر حال سلامت اجتماعی منجر به افزایش احساس رضایت از زندگی در جامعه می‌شود. مددکاران اجتماعی، سفیران سلامت اجتماعی هستند. رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: امروز یکی از مهم‌ترین مأموریتهای مددکاران اجتماعی، کمک به ارتقای شاخصهای سلامت اجتماعی در جامعه است و به همین دلیل مددکاران اجتماعی سفیران سلامت اجتماعی هستند؛ مفهومی که اندیشمندان مختلف از زوایای متعدد به آن پرداختند.

چلک یادآور شد: انجمن مددکاران اجتماعی ایران در راستای ترویج این تفکر و مأموریت مددکاری اجتماعی، تاکنون از تعدادی از پیشگامان این عرصه تقدیر کرده و نشان سلامت اجتماعی را اهدا کرده است. چهارمین نشان سلامت اجتماعی اهدا می‌شود. رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: در نظر است در سی و دومین همایش ملی روز مددکار اجتماعی (28 فروردین‌ماه جاری) در ایران که به مناسبت ولادت با سعادت بزرگ مددکار عالم اسلام حضرت علی (ع)، برگزار می‌شود چهارمین نشان سلامت اجتماعی اهدا شود.

چلک اضافه کرد: این نشان به دکتر عزت‌الله سام آرام که از پیشگامان عرصه مددکاری اجتماعی با بیش از نیم‌قرن سابقه تلاشهای علمی و تألیفات متعدد در حوزه مددکاری اجتماعی و حضور مستمر در عرصه‌های سیاست‌گذاریهای اجتماعی و آموزشی است با حضور مسؤولان کشوری و مددکاران اجتماعی، اهدا خواهد شد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یادآور شد: مراسم اهدای چهارمین نشان سلامت اجتماعی در محل مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، واقع در میدان امام حسین (ع)- ابتدای خیابان دماوند با موضوع «مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی» برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یادآور شد: مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی با همکاری دستگاههای اجرایی، دانشگاهها و سازمانهای غیردولتی و اساتید و صاحب‌نظران، پیشکسوتان و دانشجویان حوزه‌های مرتبط با مددکاری اجتماعی برگزار می‌شود.

چلک افزود: از جمله دستگاههای همکار در برگزاری این همایش می‌توان به ایرنا، سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم قوه قضاییه، معاونت اجتماعی ناجا، معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ستاد مبارزه با موادمخدر، بهزیستی استان تهران و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اشاره کرد.

وی، سازمان جوانان هلال‌احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی، وزارت دادگستری، دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن جامعه‌شناسی ایران، جمعیت خیریه تولد دوباره، کنگره 60، دانشگاههای علامه طباطبایی، علوم بهزیستی و توان‌بخشی، یزد، آزاد اسلامی واحدهای گناباد، خمینی‌شهر، خوارزمی، کانون کلینیکهای مددکاری اجتماعی، شرکت بین‌المللی داده‌پردازی اطلاعات نقش کلیک، مؤسسه خیریه حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، شرکت تعاونی وحدت مددکاران اجتماعی و رادیو سلامت را از دیگر دستگاههای همکار در برگزاری این همایش عنوان کرد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *