اختلاف‌نظر آفریقا و اروپا درباره نحوه پرداخت حقوق صلح‌بانان سازمان ملل در بروندی

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۵


اختلاف‌نظر آفریقا و اروپا درباره نحوه پرداخت حقوق صلح‌بانان سازمان ملل در بروندی

اختلافنظر آفریقا و اروپا درباره نحوه پرداخت حقوق صلحبانان سازمان ملل در بروندی

 177220187

اتحادیه آفریقا از تصمیم اتحادیه اروپا برای پرداخت حقوق صلحبانان بروندیایی در سومالی بدون کمک گرفتن از دولت بروندی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، تصور براین است که اتحادیه اروپا با اتخاذ این تصمیم قصد دارد مانع از رسیدن این پول به دست دولت بوجومبورا (بروندی) شود.

اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای پرداخت مستقل حقوق صلح‌بانان بروندیایی را اقدامی تبعیض‌آمیز خواند و اعلام کرد که سربازان بروندی از طرف اتحادیه آفریقا در سومالی مستقرشده‌اند.

مأموریت صلح بانی اتحادیه آفریقا در سومالی (آمیسام) باهدف حمایت از دولت سومالی درروند مبارزه با گروه تروریستی الشباب به اجرا درآمد.

تروریستهای الشباب پنج سال پیش از شهر موگادیشو پایتخت سومالی بیرون رانده شدند، اما هنوز به اهداف نظامی، دولتی و غیرنظامی دراین کشور حمله می‌کنند.

آمیسام که حقوق نیروهایش را اتحادیه اروپا پرداخت می‌کند، متشکل از 22 هزار سرباز است. بروندی با پنج هزار و 400 نیرو، پرتعدادترین نیرو پس از اوگاندا دراین مأموریت را دارا است.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش تاکنون از پرداخت حقوق به صلح‌بانان بروندیایی از طریق دولت بروندی خودداری کرده است. یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفت که به‌محض اینکه اتحادیه آفریقا راهی برای پرداخت مستقل حقوقها پیدا کند، اتحادیه اروپا وجوهات مالی را واریز می‌دهد.

در همین حال، معاون اول رئیس‌جمهوری بروندی گفت که سربازان این کشور در سومالی به مدت 10 ماه هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

اتحادیه اروپا چند ماه پیش کمک مالی مستقیم به حکومت بروندی را متوقف کرد.

بروندی آوریل 2015 در پی تصمیم جنجال‌برانگیز پیر انکرونزیزا رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، ناآرام شد.

وی درنهایت در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، اما دولت این کشور از آن زمان به بعد به نقض حقوق بشر و شکنجه متهم شد. شورای حقوق بشر سازمان ملل چندی پیش هشدار داد که بروندی در معرض حرکت به سمت نسل‌کشی قرارگرفته است. این کشور از سال 1993 تا 2006 جنگی ویرانگر را بین دو قوم هوتو و توتسی تجربه کرد که در جریان آن 300 هزار نفر کشته شدند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *