اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان همچنان معطل صدور شناسنامه فنی شهرداری است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۵


اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان همچنان معطل صدور شناسنامه فنی شهرداری است

رئیس کانون سردفتران:

اجرای قانون پیشفروش ساختمان همچنان معطل صدور شناسنامه فنی شهرداری است

کانون سردفتران و دفتریاران

محمدرضا دشتی اردکانی درباره اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان اظهار کرد: این قانون در برخی استانها اجرا می‌شود و تاکنون بیش از هزار سند پیش‌فروش در استانها صادرشده است.

وی با استناد به ماده 4 قانون پیش‌فروش ساحتمان که شناسنامه فنی ملک باید توسط شهرداری صادر شود، ادامه داد: این در حالی است که شهرداری تهران هنوز این کار را انجام نداده و هیچ‌یک از مناطق 22 گانه تهران شناسنامه فنی ساختمان صادر نکرده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره این‌که آیا رایزنیهایی با شهرداری تهران توسط کانون انجام‌شده است یا نه گفت: تاکنون بارها و بارها با آنان نشست برگزار کرده و خودم با قالیباف شهردار تهران و با معاونان شهرداری صحبت کردم و به وزارت کشور و رئیس‌جمهوری حتی نامه نوشتم؛ اما تاکنون شهرداری اقدامی دراین‌باره انجام نداده است.

دشتی اردکانی با تأکید بر این‌که این قانون یکی از قوانینی است که از جعل سند و فروش ساحتمان به چند نفر جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون جلوی معاملات معارض گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام یک خانواده با قصد تشکیل سرپناه، همه دارایی خود را برای خرید یک آپارتمان 50 متری می‌فروشد اما بعد از پیش‌خرید متوجه می‌شود آن ساختمان به چند نفر فروخته‌شده است؛ چون سند رسمی تنظیم‌نشده است؛ اما با تنظیم سند رسمی در پیش‌فروش ساختمان، امکان فروش به چند نفر وجود ندارد.
آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان در 20 دی‌ماه سال 89 در 25 ماده برای جلوگیری از فروش ساختمان به چند نفر مصوب شد؛ با وجود چند سال از تصویب این قانون، متأسفانه به دلیل صادر نشدن شناسنامه فنی ملک از سوی شهرداری، این قانون هنوز در تهران اجرایی نشده است. منبع: ایرنا

 

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها: