اجرای 235 پروژه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاههای ایران و دانشگاههای معتبر دنیا

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵


اجرای 235 پروژه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاههای ایران و دانشگاههای معتبر دنیا

اجرای 235 پروژه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاههای ایران و دانشگاههای معتبر دنیا

282211239

محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بینالمللی خوارزمی که در هتل المپیک برگزار شد با اشاره به تقدیر از برگزیدگان شایسته این دوره اعم از پژوهشگران و نوآوران داخلی و خارجی گفت: در شش سال پیش که سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بهعنوان نهادی تازه و بخشی از بدنه وزارت علوم این مأموریت را برای خود تعریف کرد من بهعنوان مسؤول وزارت فرهنگ و آموزش عالی بودم و الآن نیز مفتخرم که به جشن سی امین سال برگزاری این جشنواره رسیدیم.

وی اضافه کرد: در رقابتهای علمی به‌ویژه در شورای بین‌المللی خوارزمی که طی 30 سال است برگزار می‌شود نزدیک به هزار طرح، نوآوری و پژوهش از این جشنواره معرفی و شناسایی شدند که این نشان می‌دهد چه سرمایه‌های علمی و اجتماعی عظیمی از این حرکت حاصل‌شده و امیدواریم بتوانیم با سیاست‌گذاریهای دقیق این زنجیره دانش را تقویت کنیم. فرهادی با اشاره به افزایش تعاملات بین‌المللی گفت: افزایش تعاملات علمی و بین‌المللی یکی از ثمرات این رقابتهاست و سبب ارتقا و اعتبار جایگاه علمی ایران می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رتبه علمی ایران در دو پایگاه استنادی اسکوپوس و ISI 16 و در منطقه و جهان اسلام رتبه اول است هم‌چنین 14 دانشگاه ایران بر اساس طبقه‌بندی جهان در فهرست دانشگاههای برتر و تأثیرگذار دنیا و 200 دانشمند ایرانی نیز در زمره دانشمندان برتر جهان قرار دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص رشد علمی نیز بیان داشت: در حال حاضر که رشد علمی دنیا در سال 2015 نسبت به 2014 برابر 6 درصد گزارش‌شده این میزان برای کشور ما 17.5 درصد اعلام‌شده است.

وی با اشاره به آمار شرکتهای دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر 1000 شرکت دانش‌بنیان در 39 پارک علم و فناوری مستقر هستند که در سال 2014 و 2015 بیش از صد میلیون صادرات توسط این شرکتها صورت گرفته است.

فرهادی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 235 پروژه تحقیقاتی مشترک با دانشگاههای معتبر دنیا در حال انجام است و سهم مقالات مشترک ایران با دانشمندان خارجی رشد 5 درصدی داشته است از نظر شاخص جهانی نوآوری نیز رتبه ایران در سال 2016، 28 رتبه افزایش‌یافته است. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *