اتاق تعاون ایران خواستار دخالت در فرآیند قانون‌گذاری مجلس


دسته: حقوق اقتصادی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵


اتاق تعاون ایران خواستار دخالت در فرآیند قانون‌گذاری مجلس


اتاق تعاون ایران خواستار دخالت در فرآیند قانون‌گذاری مجلس

هفت نفر از اعضای مجمع عمومی و روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار دخالت اتاق تعاون ایران در فرآیند قانون‌گذاری مجلس در حوزه اقتصاد به‌ویژه در خصوص قوانین مربوط به بخش تعاون شدند.
در دیدار جمع کمی از اعضای مجمع عمومی و اعضای هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران هفت نفر از تعاون گران در خصوص چالش‌ها و نیازهای بخش تعاون صحبت کردند.
استاد رضایی، رئیس کمیسیون اتاق تعاون ایران گفت: ایجاد تشکیلات پایدار مبتنی بر قانون و حضور ویژه در بدنه و کمیسیون‌های تخصصی دولت به مجلس جهت ایجاد رابطه دوجانبه و همچنین تقویت جایگاه ایران در تبادلات اقتصادی بین بخش تعاون با بخش‌های اقتصادی سایر کشورهای جهان را خواهانیم.
وی ابراز تأسف کرد: وجود تشکیلات و اتحادیه‌های خاص بانوان همواره با نگاه ضعیف و حمایتهای بی‌پشتوانه روبروست؛ از مجلس می‌خواهم با بازنگری در قانون اتاق تعاون نگاه جدیدی به بخش تعاون به‌ویژه در حوزه بانوان، امنیت اقتصادی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد بنگاههای بومی ویژه بانوان بخش تعاون را یاری رساند.
تقی‌زاده رئیس بخش کشاورزی اتاق تعاون ایران فقدان طرح آمایش سرزمینی و خرده مالیکتها را موجب وارد شدن ضرر به بخش کشاورزی کشور دانست و افزود:
توسعه بخش کشاورزی مستلزم رونق اقتصاد بخش کشاورزی،‌ بازیابی بخش کشاورزی، تحقیقات، ‌آموزش و ترویج در بخش کشاورزی، تکمیل زنجیره‌های بین تولید و توزیع بخش کشاورزی است.
به گفته رئیس بخش کشاورزی اتاق تعاون،‌ عدم پرداخت به‌موقع مطالبات خرید تضمینی محصولات کشاورزی ضرر زیادی را متوجه کشاورزان کرده است.
تقی‌زاده در پیشنهادی خواستار حضور نماینده کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شد. بهرامی رئیس کمیسیون فرش و صنایع‌دستی اتاق تعاون در سخنانی خواستار حمایت مؤثر از بخش تعاون به‌منظور تقویت اتحادیه‌های سراسر، صدور مجوز فعالیت شرکتهای تعاونی توسط اتحادیه‌های تعاونی توانمندسازی سرمایه بانک توسعه تعاون و به اجرا درآوردن قانون بیمه قالیبافان شد. آل سارا رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تعاون ایران نیز بابیان اینکه بیش از 80 درصد بار و مسافر کشور توسط اتحادیه‌های مسافربری تعاونی انجام می‌شود، گفت:
برای نوسازی،‌ تأمین لوازم‌یدکی و دریافت تسهیلات بانکی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم. بیش از 15 میلیون و 500 هزار انواع خودرو در سراسر کشور درحرکت هستند که سالانه به‌طور متوسط 33 میلیون حلقه لاستیک نیاز دارند و از این میزان 15 میلیون حلقه در داخل تولید و 18 میلیون حلقه لاستیک از طریق واردات تأمین می‌شود.
وی با اشاره به آمار بالای واردات قاچاق لاستیک به کشور گفت: در سال گذشته 8 میلیون حلقه لاستیک از طریق قاچاق،‌ 7 میلیون حلقه لاستیک از طریق مبادی رسمی و 3 میلیون حلقه لاستیک با صرفه‌جوییهای غیراصولی توسط رانندگان تأمین‌شده است که این مسأله موجب وارد شدن خسارتهای سنگینی به دولت و بخش تعاون شده است.
در ادامه مجید صف‌شکن، رئیس اتحادیه مسکن مهر مشهد نیز خواستار در اختیار قرار گرفتن ابزار موردنیاز بخش تعاون برای رسیدن به سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور شد و افزود:
بخش تعاون خواهان افزایش سهمش از 6 به 25 درصد در اقتصاد است، درد را هم می‌شناسد به همین دلیل از امروز از شما می‌خواهیم که ابزارمان را در اختیارمان قرار دهید.
صف‌شکن پیشنهاد داد: حضور نماینده اتاق تعاون ایران در کمیسیونهای تخصصی مجلس و مشارکت در قانون‌گذاری را از مهمترین نیازها و ابزارهای اتاق تعاون ایران برشمرد.
در پایان گنجی مدیرعامل اتحادیه تعاونی لبنیات کشور نیز بابیان اینکه بیش از نیمی از واحدهای لبنی کشور تعطیل‌شده است، ‌گفت:
درحالی‌که بیشترین اشتغال کشور را می‌توان در بحث لبنی کشور به وجود آورد اما به دلیل حمایت نشدن شرکتهای لبنی بیش از 50 درصد واحدهای لبنی کشور تعطیل‌شده است.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *