آگاه سازی جامعه در بهره گیری صحیح از قانون

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ مرداد ۱۳۹۵


آگاه سازی جامعه در بهره گیری صحیح از قانون

انتظار مسوولان قضایی از وکلا از زبان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی

آگاه سازی جامعه در بهره گیری صحیح از قانون

دنیای حقوق: رییس کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار صمیمانه با رییس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی ضمن تأکید بر لزوم استفاده از قانون برای اثبات و احقاق حق گفت: از وکلا انتظار همراهی و کمک بیشتری داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری با اشاره به جایگاه ارزشمند وکلا و کارشناسان به‌عنوان بالهای دستگاه قضایی در مسیر احقاق حق، افزود:
رفتار تمامی مسئولان و دست‌اندر‌کاران در بخش‌های مختلف نظام مقدس اسلامی باید نگاه خدمتگذاری به مردم باشد.

وی افزود: جامعه از مجموعه قضایی انتظار نظارت بر تمامی ارکان خود را دارد و در این زمینه اقدامات خوبی به انجام رسیده و مجموعه وکلا نیز که مجموعه خدمتگذار و سالمی هستند باید نسبت به این اقدام کند و با تعداد معدودی از کسانی که شایسته جایگاه وکالت نیستند و با اظهارات و اقدامات خود موجب مخدوش شدن چهره این قشر می‌شوند، برخورد کند.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیاستهای دادگستری استان خراسان‌رضوی خاطر‌نشان کرد:
وظیفه ما اجرای قانون در همین زمینه بخشنامه‌های مختلفی از جمله بخشنامه اعتباربخشی مجدد به اسناد رسمی تنظیم شد که این اقدام موجب تصحیح رویه‌های نامطلوب گذشته بود.
رییس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: همه به خوبی می‌دانیم که طرح بسیاری از دعاوی در فضای خانوادگی موجب اختلافات خانوادگی می‌شود و انتظار ما از جامعه وکلا، آگاه‌سازی جامعه به ویژه مراجعان به آنها در زمینه بهره‌گیری صحیح از قانون است.

وی افزود: هدف قانون‌گذار از ترغیب افراد به استفاده از سند رسمی حمایت از حقوق فردی و اجتماعی است و دستگاه قضایی نیز در اجرای قانون به نحو صحیح مصمم است.
منبع: روزنامه حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *