آن را بدون هیچ مدرکی متهم می کنند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵


آن را بدون هیچ مدرکی متهم می کنند

مصر در دفاع از نظام سوریه: 

آن را بدون هیچ مدرکی متهم میکنند

 

 

مصر درباره رأی ممتنع جدید خود در شورای امنیت تأکید کرد، ممانعت این کشور از رأی دادن به پیشنویس قطعنامه شورای امنیت مبنی بر اعمال تحریمها علیه دولت سوریه به اتهام استفاده از سلاحهای شیمیایی اقدامی طبیعی بوده چرا که دلایل و شواهد قطعی برای این اقدام ارائه نشده بود.

به نقل از روزنامه مصری الاهرام، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اظهار داشت، کشورش در تمامی مراحل پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت بر لزوم منتظر ماندن تا اعلام نتایج تحقیقات کمیته بین‌المللی تشیکل شده از سوی شورای امنیت برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه دولت سوریه تأکید کرده است.

وی گفت: دیدگاه مصر در خصوص جانب‌داری یا استفاده از سلاحهای شیمیایی بسیار واضح و روشن است و هیچ‌گونه شکی در آن ندارد اما درک این مسأله مهم است که سازوکار مشخصی وجود دارد که اقدامات شورای امنیت را کنترل می‌کند تا مسائل مطرح شده را سیاسی نکرده و یا اتهاماتی را بدون وجود شواهد قطعی مطرح نکند.

این دیپلمات مصری با اشاره به این‌که دولت مصر پیش‌تر نیز به تمدید یک‌ساله تحقیقات بین‌المللی در مورد استفاده از سلاحهای شیمیایی در جنگ سوریه رأی داده بود، گفت:‌ هنوز کار کمیته تحقیقات پایان نیافته است.

وی افزود: پیش‌نویس این قطعنامه به نتایجی دست‌یافته است که شخصیتها و گروههای وابسته به دولت سوریه را به استفاده از سلاحهای شیمیایی متهم می‌کند بدون این‌که شواهد مشخصی وجود داشته باشد و یا کمیته ویژه‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل شده باشد و یا اینکه اقدامات آن در شورای امنیت راستی آزمایی شده باشد.

ابوزید بر اهمیت توجه به این مسأله که شش کشور در شورای امنیت به پیش‌نویس قطعنامه اعتراض کردند، تأکید کرد به‌طوری هر یک از کشورهای روسیه و چین از حق وتو علیه آن استفاده کردند و بولیوی به آن اعتراض کرد و مصر، اتیوپی و قزاقستان نیز از رأی دادن به آن امتناع ورزیدند.

این اولین بار نیست که مصر در شورای امنیت از رأی دادن به قطعنامه‌ای ضد سوری امتناع می‌کند چون قبلاً همین مسأله موجب تنش با عربستان شده بود. منبع: خبرگزاری ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *