آمریکا نمی‌خواهد تحریمها علیه ایران را رها کنند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۵


آمریکا نمی‌خواهد تحریمها علیه ایران را رها کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

آمریکا نمیخواهد تحریمها علیه ایران را رها کنند 

ریشه حقوقهای نجومی وجود برخی افکار خاص در نزد مدیران کشور است

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تأکید بر بالا بردن فرهنگ اسلامی در جامعه، به وظیفه تمام افراد برای به صحنه آوردن مردم در چرخه تولید، تلاش، خلاقیت و نوآوری اشاره کرد و ادامه داد: همان‌طور که جوانان عزیز ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس افتخارات بزرگی را رقم زدند، امروز نیز دانشجویان و جوانان غیور ما سند اقتصاد مقاومتی را به مبارزه علیه دشمنان انقلاب تبدیل می‌کنند.

عربستان دیوانهوار پلهای پشت سرخود را تخریب کرده است

رضایی در پاسخ به سؤال دانشجویان در مورد وضعیت ارتباط عربستان با ایران گفت: عربستان دیوانه‌وار پلهای پشت سرخود را تخریب کرده و وضعیتی که در پیش‌گرفته به سمت دیپلماسی و صلح نیست.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این کار را خوب دانست و تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده کافی نیست چراکه باید ریل اقتصاد را درست کنند و برنامه‌ریزی دقیقی برای تغییر ریل اقتصاد انجام شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قراردادهای IPC را ضد اقتصاد مقاومتی و بسیار خطرناک عنوان و خاطرنشان کرد: این قراردادها، تعهداتی برای ایران به وجود می‌آورد که هرکدام از آنها در صورت شکایات بین‌المللی به کشور ضربه می‌زند. رضایی در ادامه با اشاره به حقوقهای نجومی، ریشه آن را عدم نظارت و کنترل و وجود برخی از افکار خاص در مدیران کشور دانست و تصریح کرد: اگر کنترل، نظارت و حساسیت در مورد حقوقها انجام‌شده بود از وقوع این اتفاقات جلوگیری می‌شد. وی بیان داشت: مجلس، دولت و قوه قضائیه در موردبحث حقوقهای نجومی فعال‌شده‌اند و در حال تلاش برای بازگرداندن این وجوه هستند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به سؤال دیگری از دانشجویان مبنی بر وضعیت برجام، به انواع آن اشاره کرد و گفت: نوعی برجام آمریکایی بوده که در کشور خود تصویب کردند، نوع دیگر توسط شورای امنیت ملی ایران تصویب شد، نوع دیگر نیز مجلس تصویب کرد اما برجام با مؤلفه‌ها و نظرات مقام معظم رهبری موردقبول است.

رضایی بابیان اینکه آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل‌نکرده و چند مورد را نیز نقض کرده‌ است ادامه داد: کمیته نظارت بر برجام این مسئله را پیگیری و افکار عمومی نیز آن را مطالبه کنند.

منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *