آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۴ دی ۱۳۹۵


آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات

آغاز ثبتنام شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات

917482151

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به آغاز ثبتنام شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: اعزام این دوره از ابتدای بهمن آغازشده و تا پایان فروردین ادامه مییابد.

سید محمدرضا فقیهی در نشست خبری بابیان این مطلب اظهار داشت: در دوره شانزدهم برای اعزام حدود ۴۰۰ کاروان برنامه‌ریزی‌شده و فعلاً برنامه‌ای برای افزایش تعداد کاروانها نداریم.

وی افزود: ثبت‌نام برای اعزام دانشگاهیان از امروز آغازشده و تا اول دی‌ماه ادامه دارد و پس از پایان ثبت‌نام قرعه‌کشی انجام‌شده و نتایج از طریق پیامک به دانشگاهیان اعلام می‌شود.

وی افزود: در دوره شانزدهم پنج گروه از دانشگاهیان شامل اساتید، کارمندان، دانشجویان متأهل، دانشجویان دختر مجرد و پسران مجرد می‌توانند ثبت‌نام کنند. دراین راستا مجوز خروج از کشور دانشجویان پسر مشمول بر اساس تفاهم‌نامه با اداره گذرنامه دریافت خواهد شد و به متقاضیان اعزام، وام از طریق بانک ملت برای سفر زمینی به مبلغ یک‌میلیون تومان و برای سفر هوایی به مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد داده می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بابیان اینکه، امسال برای اولین بار زوجهای جوانی که مایل به آغاز زندگی مشترک با سفر به عتبات هستند می‌توانند خارج از قرعه‌کشی به این سفر اعزام شوند، خاطرنشان کرد: طرح «زیارت نیابتی» نیز امسال برای اولین بار اجرا می‌شود و به هر دانشگاهی که اعزام می‌شود اسامی ۳۰ نفر از کسانی که در قرعه‌کشی عتبات انتخاب‌نشده‌اند، داده می‌شود تا برای آنها زیارت نیابتی انجام شود.

وی بابیان این‌که دراین دوره برنامه‌ریزی اولیه برای اعزام ۱۶ هزار نفر از دانشگاهیان انجام‌شده، گفت: فعلاً برنامه‌ای برای افزایش این تعداد نداریم.

حجت‌الاسلام فقیهی ضمن ارائه گزارشی از دوره پانزدهم اعزام به عتبات، اظهار داشت: در دوره پانزدهم نیز بیش از ۹۷ هزار نفر ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی اولیه این بود که ۳۱۳ کاروان اعزام شوند اما با توجه به درخواستهای کاروانها در استانهای مختلف، این تعداد به ۴۴۲ کاروان افزایش یافت و ۱۷ هزار و ۶۸۰ نفر به عتبات اعزام شدند که از این تعداد ۳۵۹ کاروان متأهلی و زوجهای جوان، ۴۷ کاروان دختران مجرد، ۲۶ کاروان پسران مجرد و ۱۰ کاروان اساتید دانشگاهها به عتبات اعزام شدند.

وی افزود: به همراه تمامی کاروانهای دختران مجرد، به‌جز روحانی و مدیر کاروان، یک نفر معینه همراه شد که این افراد از طریق بعثه رهبری انتخاب شدند.

به گفته وی در دوره پانزدهم بیش‌ترین اعزامها از طریق هوایی انجام شد و ۳۱۵ کاروان هوایی و ۱۲۷ کاروان دانشجویی به‌صورت زمینی به عتبات اعزام شدند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره پانزدهم ۱۱۹ برنامه نجف‌شناسی در «صافی صفا» برگزار شد و تمامی کاروانها در روز دوم اعزام به نجف این برنامه را گذراندند. پس‌ازآن زیارت مرقد علامه امینی و بازدید از بیت امام خمینی در نجف برای دانشگاهیان برگزار شد. در کربلا نیز برنامه ویژه دانشگاهیان حضور در حرم حر بود که روایتگری حرشناسی با نگاه به «توبه» برگزار شد.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ برنامه «احلی من العسل» در محل بعثه رهبری در کربلا برگزار شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تأکید کرد: در دوره قبل ۲۸۰۰ مجوز خروج از کشور برای پسران دانشجو مشمول دریافت شد و ۱۱ هزار بسته فرهنگی از طریق بانک ملت در اختیار دانشگاهیان زائر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام فقیهی در پایان خاطرنشان کرد: افزود: در دوره پانزدهم ۸۰۰۰ نفر وام بانک ملت دریافت کردند و در زمان ورود به کربلا تا برنامه وداع بیش از ۴۰۰۰ حلقه فیلم از کاروانها تهیه و در اختیار دانشجویان قرار گرفت. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *