آغاز ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در البرز

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۶ مهر ۱۳۹۵


آغاز ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در البرز

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد

آغاز ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در البرز

به نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز از آغاز اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری البرز خبر داد و گفت: در راستای اجرای مواد 175 و 176 قانون آیین دادرسی کیفری و فصل چهارم این قانون که بر ابلاغ الکترونیکی تاکید کرده است دادگستری کل استان البرز بستر لازم برای ثبتنام و دریافت شناسنامه قضایی برای همه اصحاب دعوی، وکلا و کارشناسان را فراهم کرده است.

وی افزود: بر اساس قانون، باید کلیه اصحاب دعوی، وکلا و کارشناسان با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر در نقاط مختلف شهر کرج، نسبت به ثبتنام و دریافت شناسه قضایی اقدام کنند.

عالی ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: دارندگان شناسه قضایی میتوانند با مراجعه به سامانه sana.adliran.ir کلیه اوراق مربوط به پرونده خود را مشاهده کنند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه شماره همراه ثبت شده در هنگام ثبت نام ملاک احراز هویت اصحاب دعوی، وکلا و کارشناسان است و رمز موقت و شناسه کاربری صرفاً به همان شماره ارسال خواهد شد بنابراین شهروندان در هنگام ثبت نام نسبت به ارائه شماره همراه دقیق خود دقت لازم را داشته باشند.

فاضلیان در تشریح مزایای ابلاغ الکترونیکی اظهار داشت: طرح ابلاغ الکترونیک این امکان را فراهم آورده است که خدمات سنتی ابلاغ در بستر جدیدی ارائه شود و مشکلات پیشین ازمیانرفته و خدمات رسانی  مطلوبتر شود.

وی افزود: ازجمله مزایای این طرح، جلوگیری از طولانی شدن فرآیند ابلاغ است که از اطاله دادرسی ممانعت میکند؛ حفظ امنیت معنوی و رعایت حریم خصوصی افراد، کاهش هزینه های مالی، افزایش سرعت، دقت، حذف سوءاستفاده های احتمالی، برطرف شدن مشکلات عدم صحت اجرای ابلاغ یا عدم شناسایی افراد و عدم پذیرش ابلاغ از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیکی است.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *