آخرین اخبار از تجمیع دانشکده‌ها و خوابگاههای دانشگاه علامه

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۵


آخرین اخبار از تجمیع دانشکده‌ها و خوابگاههای دانشگاه علامه

آخرین اخبار از تجمیع دانشکده‌ها و خوابگاههای دانشگاه علامه

%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%ac%d9%85%db%8c%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%a9%d8%af-%d9%87%d9%87-%d8%a7

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی بابیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی طبق مصوبه هیأت دولت هشتم موظف است مایملک خود را در سطح شهر فروخته و همه املاک خود را در منطقه 22 تهران متمرکز کند، افزود: فرآیند تجمیع دانشکده‌ها با سرعت و تجمیع خوابگاهها به‌تدریج صورت خواهد گرفت.
دکتر غلام‌رضا کارگر، با اعلام خبر فوق افزود: در سالهای آینده سایر دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی مانند دانشکده تربیت‌بدنی که فرآیند ساخت آن آغاز شد، دانشکده بیمه اکو، مرکز تخصصی آزاد و… در پردیس شماره 2 ساخته خواهند شد؛ بنابراین تجمیع دانشکده‌های دانشگاه علامه یکی از برنامه‌های این دانشگاه است، هرچند که سیاست دکتر سلیمی رییس دانشگاه این است که چند دانشکده دانشگاه علامه طباطبایی به‌عنوان برند این دانشگاه در نقاط مختلف شهر فعلاً حفظ شوند.
وی در مورد انتقال دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی توضیح داد: نقشه ساخت دانشکده علوم اجتماعی در پردیس شماره یک آماده است و تا آخر شهریورماه به مناقصه گذاشته می‌شود. سیاست دانشگاه علامه بعد از انتقال دانشکده علوم اجتماعی به پردیس این دانشگاه این است که ساختمان قبلی این دانشکده که در سه‌راه ضرابخانه قرار داشت و متعلق به دانشکده‌های ارتباطات و علوم اجتماعی بود، به‌عنوان مرکز یادمان رشته‌های ارتباطات تبدیل به موزه ارتباطات شود.
معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد ساختمانها و دانشکده‌هایی که در پردیس شماره یک این دانشگاه ساخته خواهند شد توضیح داد: در پردیس مرکزی دانشگاه علامه سه ساختمان دیگر می‌توان ساخت که شامل دانشکده‌های علوم اجتماعی و حقوق و علوم سیاسی می‌شود، در بین این دو دانشکده یک سالن آمفی‌تئاتر 600 نفره ساخته خواهد شد. از طرف دیگر خانه‌هایی که در ضلع شرق پردیس شماره یک (پردیس مرکزی) دانشگاه قرار دارند و متعلق به اهالی دهکده المپیک هستند نیز خریداری خواهد شد و تغییر کاربری خواهد یافت. در حال حاضر بلوک 24 و 25 خریداری‌شده و پس از بازسازی به معاونت دانشجویی دانشگاه اختصاص می‌یابد. قسمت اعظم بلوکهای 31 و 32 و 33 نیز خریداری‌شده و قرار است تبدیل به دانشکده معارف اسلامی شود.
کارگر در پایان با اشاره به پردیس شماره دو دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: پردیس شماره دو دانشگاه در ضلع غرب استادیوم آزادی و روبه‌روی هتل المپیک قرار دارد و اندازه آن دو برابر زمین پردیس شماره یک (پردیس مرکزی) دانشگاه است. دراین پردیس سایر دانشکده و خوابگاههای دانشگاه علامه تجمیع خواهند شد. دراین راستا نخستین اقدام انجام‌شده دراین پردیس آغاز ساخت دانشکده تربیت‌بدنی و همچنین ساخت دو بلوک خوابگاه است و زمینی که برای خوابگاهها در نظر گرفته‌شده ظرف یک‌تا دو ماه آینده تحویل بنیاد فرهنگی مصلا نژاد داده می‌شود. ظرفیت این خوابگاهها 400 تا 450 نفر و متعلق به دانشجویان پسر خواهد بود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *