فعالیت 360 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


فعالیت 360 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور

وزارت علوم اعلام کرد

فعالیت 360 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور

 

 

نخستین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سراسر کشور برگزار شد.

فضل‌الله ایرجی کجوری گفت: این نشست به‌منظور هم‌افزایی فعالیتهای فرهنگی، تعامل و همگرایی میان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برگزارشده است.

وی با اعلام این خبر که 360 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: حدود 147 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی دراین نشست حضور دارند و تمام تلاش ما تداوم در برگزاری این همایشها است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بابیان اینکه یکی از سازمانهای وابسته به وزارت علوم سازمان امور دانشجویان است، تصریح کرد: نشست آینده کمی گسترده‌تر جهت پرداختن به مسائل مرتبط با فعالیتهای سازمان دانشجویی است. وی بابیان اینکه بسیاری از دانشگاهها با بودجه عمومی اداره می‌شوند، افزود: انتخاب دبیران معاونان فرهنگی ازجمله مسائلی است که دراین نشست مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از بین شورای مدیران یک نفر به‌عنوان نماینده در شورای فعالیتهای فرهنگی حضور پیدا خواهد کرد، گفت: برگزاری نشستهای تخصصی، کارگاههای تخصصی برای تبیین سیاستهای فرهنگی و اجتماعی ازجمله موضوعات دیگری است که در اولین نشست سراسر ی معاونان فرهنگی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی پیگیری می‌شود.

وی افزود: شورای مناطق و شورای دبیران پل ارتباطی با وزارت علوم پیرامون فعالیتهای انجام‌گرفته یا در دست اقدام در حوزه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه تاکنون بررسی منسجمی درباره آسیبهای فرهنگی و اجتماعی در مؤسسات غیرانتفاعی صورت نگرفته است، تأکید کرد: وزارت علوم موظف است ضمن رصد فعالیتهای فرهنگی اجتماعی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در راستای رفع مشکلات و تنگناهای این حوزه نیز گام بردارد. ایرجی بابیان اینکه برنامه‌ریزی منظم و هدفمند به‌منظور حضور این مؤسسات در تمامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی سراسر ی و منطقه‌ای ازجمله برنامه‌های آینده معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به شمار می‌آید، گفت: دعوت از دبیران مناطق غیردولتی در نشستهای مناطق دولتی و برنامه‌ریزی منظم و هدفمند جلسات شورای معاونان فرهنگی و اجتماعی مؤسسات غیردولتی مناطق ده‌گانه به‌منظور تعامل و همگرایی از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی وزارت علوم محسوب می‌شود.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *