قضاوت و وکالت به معنای عام آن دو بال عدالت هستند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۵


قضاوت و وکالت به معنای عام آن دو بال عدالت هستند

رئیسکل دادگستری خراسان رضوی

قضاوت و وکالت به معنای عام آن دو بال عدالت هستند

 

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در بازدید از مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه در مشهد گفت: سعادت دنیا و آخرت درگرو تمسک به خط امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام مظفری گفت: تمامی وکلا و کارشناسانی که تحت نظارت قوه قضائیه خدمت می‌کنند دارای اعتبار بالایی هستند و چنانچه مردم بدانند که نظارت مستمر و مستقیمی از سوی یک‌نهاد حاکمیتی براین مرکز وجود دارد؛ طبیعی است که اعتماد بیشتری به مجموعه خواهند داشت.این مقام قضایی وحدت مجموعه کارشناسان و وکلا تحت یک قانون و نظارت واحد را مفید دانست و خاطرنشان کرد: این مراکز به‌عنوان بازوان مقام قضایی می‌توانند نقش مؤثری در مختومه شدن پرونده‌هایی با موضوعات تخصصی ایفا کنند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تصریح کرد: وجود وکلا و کارشناسان متدین و پایبند به قانون در کنار قضات گران‌قدر می‌تواند به تسریع درروند رسیدگیها و بالا رفتن دقت و صحت صدور آرا کمک کند.

وی تأسیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی توسط دستگاه قضایی را اقدامی مفید دانست و خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از برخی موارد قابل‌رفع، شاهد روند رو به رشد توسط این مرکز هستیم و امیدواریم در سایه حرکت برمدار قانون و شرع و اعمال نظارت مستمر و مؤثر این مسیر ادامه پیدا کند.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *