1600 مرکز مشاوره برای کاهش طلاق در کشور وجود دارد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵


1600 مرکز مشاوره برای کاهش طلاق در کشور وجود دارد

رئیس بهزیستی:

1600 مرکز مشاوره برای کاهش طلاق در کشور وجود دارد

 

528572698

رئیس سازمان بهزیستی گفت: هزار و 600 مرکز مشاوره برای کاهش طلاق، در زمینه فرزند پروری، مشاوره به خانوادههای دچار آسیب و آموزشهای بعد از ازدواج به زوجهای جوان ارائه خدمت میکنند.

انوشیروان محسنی بند  پی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: مرکز مراقبتهای اجتماعی از دانش آموزان به‌زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود که به‌صورت پایلوت این طرح در استان خراسان رضوی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: طرح مراقبت از معلول در خانواده آماده‌شده و در حال جمع‌بندی و پیگیری هستیم تا به‌زودی بتوانیم آن را در کشور اجرا کنیم.

بندپی با بیان این‌که برای نگهداری معلول در خانه به خانواده آنان مستمری مراقبت از معلول پرداخت می‌شود، افزود: برای خانوارهای با 2 معلول به بالا نیز یک واحد مسکونی ساخته می‌شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: 800 واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی که دارای 2 معلول به بالا هستند در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.

محسنی بندپی اظهار داشت: برای ساخت واحد مسکونی این خانوارها بنیاد مستضعفان 150 میلیون ریال، بهزیستی 100 میلیون ریال و خیران 50 میلیون ریال پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط محرومیت در سیستان و بلوچستان سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن ویژه افراد معلول این استان 120 میلیون ریال در نظر گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: افزایش گروههای همیار و امکانات توان‌بخشی برای معلولان، نگهداری از کودکان کار و خیابانی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌‌های این سازمان در سیستان و بلوچستان است.

وی بررسی آسیبهای اجتماعی، حضور در جمع کارکنان اداره ‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان به‌منظور بررسی مشکلات آنان و بررسی وضعیت جامعه هدف سازمان بهزیستی را از جمله اهداف خود از سفر به این استان عنوان کرد. بندپی گفت: برای نخستین بار در کشور 2 مرکز ترک اعتیاد ویژه کودکان پسر و دختر در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است. رئیس بهزیستی اظهار داشت: با توجه به هم‌جواری سیستان و بلوچستان با مراکز عمده تولید مواد مخدر با تهدید جدی در زمینه اعتیاد مواج‌هایم که برای کنترل اعتیاد در این استان نیازمند راهکارهای علمی و تخصصی هستیم.

وی در خصوص زنان خیابانی نیز افزود: پذیرش این افراد در خانه‌های امن و حرفه‌آموزی آنان در دستور کار بهزیستی است. بندپی خاطرنشان کرد: بهزیستی آمادگی دارد مراکزی را برای نگهداری از کودکان و زنان خیابانی با همکاری شهرداریها ایجاد کند.

وی در پایان درباره خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز خاطرنشان کرد: با مداخله بهنگام پایگاههای این اورژانس از خودکشی 2 هزار و 880 نفر زن و هزار و 420 نفر مرد در کشور جلوگیری شده است. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *