اعلام اسامی خریداران و فروشندگان عمده ارز به سازمان امور مالیاتی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۰ دی ۱۳۹۵


اعلام اسامی خریداران و فروشندگان عمده ارز به سازمان امور مالیاتی

اعلام اسامی خریداران و فروشندگان عمده ارز به سازمان امور مالیاتی

 33

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: اسامی اشخاصی که بهصورت مستقیم و غیرمستقیم عملیات خریدوفروش عمده ارز را انجام میدهند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و حسب مورد پس از رسیدگی برگه تشخیص مالیات برای آنها صادر میشود.

به نقلش از روابط عمومی بانک مرکزی، معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به نوسانات هفته‌های اخیر در بازار ارز گفت: مؤلفه‌های اقتصاد کلان کشور طی سال‌ جاری، مثبت ارزیابی می‌شود و بر اساس شاخصهای اقتصاد کلان کشور، قیمت برابری ریال در مقابل سایر ارزها نباید از نوسان شدید روزهای اخیر برخوردار باشد بنابراین نوسانات هفته‌های اخیر عمدتاً با مقاصد سودا گرانه ایجادشده است. در حال حاضر منابع ارزی کشور از کفایت لازم برای تأمین ارز واردکنندگان کالا و تأمین خدمات برخوردار و امکان تأمین ارز از طریق مجاری قانونی فراهم است.

فرشاد حیدری انطباق هرچه سریع‌تر شبکه بانکی کشور با شرایط جدید با توجه به گشایشهای ایجادشده را از الزامات فعالیت بانکها دانست و اظهار کرد: شبکه بانکی کشور با توجه به گشایشهای به وجود آمده باید سریع‌تر خود را با شرایط جدید منطبق کند؛ به‌نحوی‌که واردات کشور به نرخ بازار هم بتواند از طریق گشایش اعتبارات اسنادی و از مبادی قانونی وارد کشور شود. با توجه به نوسانات پیش‌آمده در نرخ برابری ریال در مقابل سایر ارزها و تسلط بانک مرکزی بر عملیات خریدوفروش ارز در صرافیها طی هفته‌های اخیر، کنترل و نظارت کافی از سوی این بانک به‌عمل‌آمده است.

وی در ادامه از برخورد قانونی نیروی انتظامی با صرافیهای غیرمجاز خبر داد و گفت: در حال حاضر تعدادی از صرافیها با توجه به صحت عملکردشان تشویق شده‌اند و از سوی دیگر در برخی موارد پرونده صرافیهای متخلف برای رسیدگی به مرجع مربوطه ارجاع شده است. همچنین در نامه‌ای به فرماندهی محترم نیروی انتظامی اسامی صرافیهای غیرمجاز برای برخورد قانونی اعلام‌شده است. یادآوری این نکته ضروری است که عملیات خریدوفروش ارز توسط صرافیها باید به‌صورت کامل در سامانه نظارت ارز «سنا» ثبت شود.

حیدری در پایان گفت: در نظارتهای به‌عمل‌آمده از سوی بانک مرکزی و نیز پایش عملیات خریدوفروش، اسامی اشخاصی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم عملیات خریدوفروش عمده ارز را انجام می‌دهند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و حسب مورد، پس از رسیدگی، برگه تشخیص مالیات برای آنها صادر می‌شود.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *