۳ پیشنهاد بانک مرکزی برای تشکیل بانک تعاون

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۵ دی ۱۳۹۵


۳ پیشنهاد بانک مرکزی برای تشکیل بانک تعاون

معاون وزیر تعاون   خبر داد:

۳ پیشنهاد بانک مرکزی برای تشکیل بانک تعاون

 %db%b3-%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d8%aa%d8%b9

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل نخستین بانک تعاونی غیردولتی، از تشکیل کارگروهی برای مذاکرات با بانک مرکزی برای دریافت مجوز تأسیس این بانک خبر داد.

سید حمید کلانتری ، درباره آخرین وضعیت تشکیل نخستین بانک تعاونی غیردولتی گفت: دراین زمینه بانک مرکزی برای تشکیل بانک تعاونی به روشهای «تبدیل مؤسسات مالی و اعتباری موجود به بانک تعاونی»، «تأسیس بانک قرض‌الحسنه تعاونی» یا «تبدیل بعضی از بانکهای خصوصی موجود به بانک تعاونی» اعلام آمادگی کرده است تا با افزایش سرمایه، فعالیت خود را توسعه دهند.

وی بابیان اینکه این پیشنهادها همچنان در مرحله مذاکره با بانک مرکزی قرارداد و هنوز نهایی نشده است، گفت: دراین زمینه کارگروهی برای مذاکرات با بانک مرکزی تشکیل‌شده تا فرایند صدور مجوز تأسیس بانک تعاونی طی شود. معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهاراتش از آمادگی این وزارتخانه برای ایجاد هم‌افزایی بین تعاونیها و بنگاههای کوچک اقتصادی در قالب تعاونیهای تأمین نیاز بزرگ خبر داد و گفت: طبیعتاً تعاونیها و بنگاههای کوچک اقتصادی نمی‌توانند به‌تنهایی نقش قابل‌توجهی در توسعه صادرات، رونق صنایع تبدیلی مانند تنوع بسته‌بندی محصولات و بازاریابی داشته باشند. کلانتری ادامه داد: در همین زمینه تعاونیها و بنگاههای اقتصادی غیردولتی و خصوصی می‌توانند به‌منظور انجام فعالیتهای گسترده اقتصادی، با مشارکت یکدیگر نسبت به ایجاد تعاونی تأمین نیاز اقدام کنند که منجر به تقویت تعاونیها و بنگاههای کوچک اقتصادی می‌شود. این مقام مسؤول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به‌عنوان‌مثال اگر ۲۰ تعاونی‌ کوچک که هر یک با تعداد اعضای حدود ۸ نفر با سرمایه محدود، باارزش تولید حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فعالیت می‌کنند، با یکدیگر تجمیع شوند می‌توانند در حوزه صادرات و بازاریابی فعالیت گسترده‌ای داشته باشند چراکه یک بنگاه اقتصادی کوچک به‌تنهایی قادر به انجام فعالیتهای گسترده اقتصادی نیست اما اگر با یکدیگر تجمیع شوند این امکان فراهم می‌شود. وی توسعه صادرات تعاونیها، تشکیل تعاونیهای دانشجویی و توسعه تعاونیهای پوشاک را ازجمله برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه تعاون عنوان کرد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق نشد، با تأیید خبر عدم تخصیص بودجه بخش تعاون در چهار سال گذشته گفت: به دلیل برخی مسائل که مهم‌ترین آن عدم پرداخت بودجه بخش تعاون در چهار سال گذشته بود، سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد محقق نشد.

منبع: خبرگزاری مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *