۳ هزار و ۷۶۰ اثر به جشنواره علوم انسانی فارابی ارسال شد


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵


۳ هزار و ۷۶۰ اثر به جشنواره علوم انسانی فارابی ارسال شد


مهلت ارسال تا شهریور ادامه دارد؛

۳ هزار و ۷۶۰ اثر به جشنواره علوم انسانی فارابی ارسال شد

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ۳ هزار و ۷۶۰ اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی ارسال
‌شده است.
حسین میرزایی در نشست خبری گفت: از ۳ هزار و ۷۶۰ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی، ۱۵۷۰ اثر در حوزه کتاب، ۹۹۰ اثر در حوزه پایان‌نامه کارشناسی ارشد، ۵۰۹ اثر در حوزه رساله دکترا و ۶۹۱ اثر مربوط به گزارشهای پژوهشی خاتمه یافته بوده است.

وی افزود: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره مربوط به حوزه فقه و اصول با ۴۷۴ اثر و حوزه علوم تربیتی و روانشناسی با ۴۴۹ اثر 
بوده است.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به بخش بین‌الملل این جشنواره تا ۱۱ شهریورماه ادامه دارد، بنابراین ممکن است آمارهای مربوط به آثار رسیده به این جشنواره افزایش یابد.
میرزایی تأکید کرد: ثبت آثار در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی برای دوره هشتم از ۲ بخش حقوقی و حقیقی صورت گرفت که براین اساس از ۱۵۷۰ اثر رسیده مربوط به کتاب، ۵۰ درصد آثار توسط مؤلفین و مابقی توسط نهادهای حقوقی در دبیرخانه جشنواره ثبت‌شده است.
وی تأکید کرد: در بخش گزارش پژوهشی نیز از ۶۹۱ اثر، ۶۰۰ اثر توسط افراد حقیقی و ۹۱ اثر توسط افراد حقوقی در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده است.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: در بخش رساله‌های دکترا نیز از ۵۰۹ اثر، ۴۵۰ اثر از سوی فارغ‌التحصیلان و مابقی آثار از سوی دانشگاهها و مراکز پژوهشی ثبت‌شده است.
وی عنوان کرد: همچنین در بخش پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد نیز از ۹۹۰ اثر، ۹۰۰ اثر از طریق دانشجویان در دبیرخانه این جشنواره ثبت
‌شده است.
میرزایی گفت: درگذشته نوع برگزاری جشنواره بین‌المللی فارابی با محوریت مشارکت افراد بوده است اما این نگاه کافی نیست و ما برنامه داریم که مشارکت نهادها نیز دراین جشنواره توسعه یابد تا براین اساس بتوانیم بهترین آثار را شناسایی و انتخاب کنیم.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: در سال آینده با تعاملی که با دانشگاهها خواهیم داشت بستری را فراهم می‌کنیم که دانشگاهها رساله‌های دکترا را به‌عنوان اثر در دبیرخانه این جشنواره ثبت کنند.

وی بابیان اینکه جشنواره بین‌المللی فارابی مهم‌ترین جشنواره علوم انسانی کشور است، گفت: برنامه داریم در بخش داخلی، جنبی و بین‌المللی، ۳۵ برگزیده را انتخاب کنیم.
میرزایی در خصوص بخش بین‌الملل جشنواره فارابی گفت: ۶۸ اثر بین‌المللی به این جشنواره ارسال‌شده که این آثار از کشورهای اروپایی، جهان اسلام و عرب‌زبان، کشورهای حوزه روسیه و چین و ژاپن هستند.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد: با توجه به اینکه قرار است هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی برگزار شود، بنابراین علاوه بر هدایایی که به برگزیدگان اهدا خواهد شد با حمایت معاونت فرهنگی وزارت علوم نیز تمامی برگزیدگان به سفر مشهد اعزام خواهند شد.
وی گفت: برنامه داریم مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی را در هفته پژوهش و در آذرماه سال جاری برگزار کنیم.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *