۳۶ درصد معتادان تحصیل کرده‌اند، ۵۸ درصد زیر ۳۴ سال سن دارند

دسته: جامعه شناسی جنابی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵


۳۶ درصد معتادان تحصیل کرده‌اند، ۵۸ درصد زیر ۳۴ سال سن دارند

۳۶ درصد معتادان تحصیل کردهاند، ۵۸ درصد زیر ۳۴ سال سن دارند

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۵۸ درصد معتادان کشور را افراد زیر ۳۴ تشکیل میدهند و این مسأله، یک تهدید جدی محسوب میشود.

حمیدرضا صرامی در دومین اجلاس استانی نماز در گنبدکاووس با موضوع نماز و کاهش آسیبهای اجتماعی، گفت: اعتیاد بزرگ‌ترین منکر در جامعه است که نسل نوجوان و جوان ما را لای چرخ‌دنده‌های خود خرد می‌کند.

وی افزود: ۶۴ درصد معتادان جامعه را متأهلین تشکیل می‌دهد که به معنای درگیری هفت میلیون نفر از اعضای خانواده‌ها با این معضل بزرگ اجتماعی است.

مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد گفت: دشمن، با اعتیاد و دیگر منکرات بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است، ۹.۳ درصد معتادان را بانوان و ۳۶ درصد معتادان را افراد دارای تحصیلات عالیه (بالاتر از فوق‌دیپلم) تشکیل می‌دهند.

صرامی گفت: امروز بسیاری از نوجوانان و جوانان بر اساس نگرش غلط و با هدف سرگرمی، غلبه بر استرس و رفع مشکلات به سمت اعتیاد می‌روند.

وی گفت: ۶۵ درصد همسرآزاریها، ۶۵ درصد طلاقها، ۴۰ درصد سرقتها، ۳۰ درصد کودک‌آزاریها، ۲۳ درصد نزاعها، ۲۰ درصد جرایم منکراتی و ۱۰ درصد جرایم عمدی، به دلیل اعتیاد به موادمخدر روی می‌دهد.

صرامی اضافه کرد: برای عبور از وضعیت موجود جامعه در زمینه آسیبهای اجتماعی، باید به تقویت باورهای دینی و مذهبی و آموزش مهارتهای زندگی اسلامی و آموزش والدین و آشنا کردن آنان با شیوه‌های تربیت فرزندان اقدام کرد.

این مقام مسؤول در ستاد گفت: ۲۳.۶ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال جمعیت کشور مبتلا به یکی از اختلالات روانی مثل افسردگی، استرس و اضطراب و انواع آن هستند.

صرامی افزود: ۲۵۴ شبکه ماهواره‌ای توسط دشمنان اسلام با هدف تضعیف ریشه‌های فرهنگی و سنتهای جامعه و کم‌رنگ کردن مذهب، برنامه‌های ضد اخلاقی پخش و ترویج منکرات می‌کنند.

وی بیان داشت: امروز جامعه با تهدید استراتژیک مواد مخدر مواجه است و علاوه بر آسیبهای آن بر نسل نوجوان و جوان و خانواده‌های ما، سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند.

صرامی در ادامه؛ تقویت خودکنترلی در نوجوانان و جوانان را در پیش‌گیری و کاهش آسیبهای اجتماعی مهم دانست و تصریح کرد: این عامل باید از دوره کودکی و نوجوانی به فرزندان آموزش داده شود و علاوه بر آن باید با بسیج عمومی، شیوه‌های نظارت عمومی را برای کاهش آسیبها و جرایم در جامعه نهادینه کرد.

وی گفت: ۶۰۰ نوع مواد روان‌گردان وارد جامعه جهانی شده است که باید مراقب آن بود. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *