۳۰ آسیب اجتماعی پنهان در جامعه

دسته: حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


۳۰ آسیب اجتماعی پنهان در جامعه

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران عنوان کرد:

  ۳۰ آسیب اجتماعی پنهان در جامعه

 نقش روحانیون در کاهش آسیبها

 837900328

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت: اگر برای 22 آسیب اجتماعی ملموس و مشهودی که ما امروز در جامعه مشاهده میکنیم چاره اندیشی نشود، 30 آسیب پنهان دیگر بروز میکند.

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی با بیان این‌که در مناطق ائمه جماعت در نشست فصلی و هم‌اندیشی گردهم می‌آیند و در آن‌جا برای مساجد و کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: این مراسم تجلیل می‌تواند در دیگر مناطق نیز برگزار شود.

وی با اشاره به آسیبهای اجتماعی موجود، گفت: متأسفانه آسیبهای اجتماعی بلایی برای جامعه شده و تکدی‌گری، کودکان‌کار، اعتیاد، اشتغال و عفاف و حجاب بحثهای بسیار مهمی است که از جمله آسیبهای اجتماعی است.

ناصحی افزود: کسانی که می‌توانند در این راستا خدمت بکنند و مردم و جامعه را آگاه کنند، همین علما و روحانیون در مساجد هستند.

ناصحی تأکید کرد: کسانی که کار فرهنگی می‌کنند باید احساس مسؤولیت کنند و مقام معظم رهبری سالهاست که دغدغه مسایل فرهنگی و اجتماعی دارند و به عناوین مختلفی گاهی به‌عنوان شبیخون فرهنگی، گاهی به‌عنوان ناتوی فرهنگی و هم‌چنین رخنه فرهنگی اعلام کرده‌اند و این نکته هشدار‌دهنده بسیار مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز نهادها، سازمانها و وزارت‌خانه‌هایی که مسؤولیت دارند مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای انقلاب اسلامی و حوزه و دانشگاهها باید به میدان آمده و مشکلات را حل کنند.

وی با بیان این‌که ما مردمی معتقد و پایبند به مسایل دینی و اجتماعی داریم چطور نمی‌توانیم مشکلات فرهنگی را حل کنیم نیز گفت: براساس اعتقادات راسخ دینی ملت ما و جوانان ما است که انقلاب کردیم و مردم براساس این ایدئولوژی و اعتقاد مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند.

ناصحی اظهارداشت: زمینه کار کاملا مساعد است و باید کار کرد تا از آسیبهای اجتماعی نجات یابیم.

وی با اشاره به 2000 مسجد پایتخت و فقیر بودن تهران از نظر داشتن مساجد نیز گفت: در روزهای آغازین کار در شورای چهارم ، 400 مسجد محله‌ای را در شورا مصوب کردیم و احداث این مساجد در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که در تهران کمبود سرانه مسجد داریم نیز اظهار داشت: در طول 100 سال تاریخ بلدیه، شهرداری در این دوره براساس حقوق شهروندی و وظیفه اخلاقی در ساخت مساجد ورود پیدا کرده و این همه امکانات را به وجود آورده است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *