۱۴هزار معتاد و۵ هزارخرده فروش مواد مخدر در کشور جمع آوری وساماندهی شدند

دسته: مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۶ فروردین ۱۳۹۶


۱۴هزار معتاد و۵ هزارخرده فروش مواد مخدر در کشور جمع آوری وساماندهی شدند

وزیرکشور:

۱۴هزار معتاد و۵ هزارخرده فروش مواد مخدر در کشور جمع آوری وساماندهی شدند

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح نوروزی ساماندهی جمع آوری معتادان خیابانی و متجاهر در سطح کشور خبر داد و گفت: در نخستین گام از اجرای این طرح بیش از ۱۴ هزار معتاد و ۵ هزار خرده فروش مواد مخدر در سطح کشور جمع آوری و ساماندهی شدند.

رحمانی فضلی ، وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نخستین دیدار خود با معاونان، مشاوران، مدیران کل و کارکنان ستاد مبارزه با موادمخدر در سالجاری اظهار کرد: این طرح از ۲۸ اسفند ۹۵ به اجرا درآمده است و باید بطور مستمر ادامه داشته باشد تا زمانیکه مردم احساس و اعلام رضایت کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: باید به نحوی باید برنامه ریزی شود که مردم درصورت مشاهده معتاد متجاهر موضوع را اطلاع دهند و بلافاصله نسبت به جمع‌آوری آنان اقدام شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اولویت مبارزه با مواد مخدر واعتیاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در طبقه‌بندی آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و ایجاد دغدغه در بین مسئولان برای مبارزه با آن را اولویت نخست مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعلام کردند.

وزیرکشور با بیان اینکه سال ۹۵ توام با توفیقات فراوان در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی بود، یادآور شد: در سال گذشته در حوزه امنیت با وجود شرایط منطقه و تلاش دشمن برای بی‌ثبات کردن عرصه داخلی ایران، مشکل امنیتی نداشتیم، اقدامات تروریستی ازسوی دشمنان درحال انجام بود اما با هوشیاری و تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی خنثی می‌شد. لذا باید قدر امنیت کشورمان را بدانیم، چرا که امنیت پایه و اساس همه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: امروزه در سوریه، عراق، یمن و لیبی علاوه بر کشتارهای انسانی،‌ آثار تاریخی و تمدنی گذشته این کشورها نیز نابود شده است،‌ تلفاتی که قابل جبران نیست.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سال ۹۵ را در حوزه اقتصاد با یک رشد بالای ۸ درصد و کاهش نرخ تورم به سطح زیر ۱۰ درصد و با شاخص های کلان اقتصادی پشت سر گذراندیم که این نتیجه یکپارچگی، انسجام و ‌وحدت ملی بود که در راستای منویات مقام معظم رهبری و با همکاری مسئولان انجام شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه درسال گذشته ۷۵۰ هزارفرصت شغلی ایجاد شد، گفت: ۷۵۰ هزار نفر از بیکاران وارد بازار کار شده‌اند،‌ دولت نیز با ایجاد فرصت های شغلی بیشتر تلاش خواهد کرد تا افراد بیشتری وارد بازار کار شوند.

وی گفت: سال ۹۵ سال فوق العاده‌ای در این حوزه بود و وحدت و هماهنگی ملی برقرار بود؛ با وجود شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که روزانه ده‌ها خبر مختلف مخابره می‌کنند، آگاهی و بلوغ اجتماعی مردم به حدی است که نمی‌گذارند وحدت در کشور از بین برود، در واقع مهم‌ترین عامل انسجام ملی مردم هستند.

وزیرکشور با بیان اینکه در حوزه سیاست داخلی، خانه احزاب را پس از سه سال تعطیلی راه اندازی کردیم و در این مدت بدون هیچ گونه اختلافی مشغول فعالیت است، اظهارداشت: در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی آمار کشوری شرکت مردم در انتخابات ۶۲ درصد بوده که در فضای با نشاط و توام با آرامش برگزار شد.

رحمانی فضلی در ادامه سخنانش افزود: ثبت نام شوراهای اسلامی انجام شده و زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری ۲۲ فروردین ۹۶ تعیین شده است، یک میلیون و پانصد هزارنفر درگیر برگزاری این انتخابات هستند. عوامل اجرایی آموزشهای لازم را از یکسال پیش تاکنون فراگرفته‌اند، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های نظارتی مانند شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی انجام شده است، امیدواریم این انتخابات نیز با شکوه، با نشاط و با حضور حداکثری مردم در امنیت کامل برگزار شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور وظیفه صیانت از آرای مردم را دارد و همه مکلف و موظف به رعایت دقیق قانون می باشند.

وزیر کشور گفت:‌مردم ما مومن، متدین و پایبند به اصول، فرهنگ و به دنبال رشد و بالندگی معنوی هستند و در تمام مقاطع با بسیج همگانی عظمت خود را به دشمن نشان دهند. قدرت کشور ما در بسیج مردم است، انسان با ایمان و معتقد و وفادار به نظام، قدرت بازدارندگی دارد و در تجهیزات که ما الحمدالله خودکفا هستیم در مرحله بعدی می باشد، لذا همیشه باید توان جمهوری اسلامی به رخ دشمنان کشیده شود.

رحمانی‌فضلی در پایان اظهار امیدواری کرد که کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال‌جاری در مسیر مبارزه با با مواد مخدر نیز نوآوری‌هایی را در حوزه‌های پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت داشته باشند تا به کارنامه قابل قبولی در این حوزه دست یابیم.

در ادامه علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عملکرد ستاد در سال ۹۵ را تشریح کرد و گفت: سال گذشته یکی از پرکار‌ترین، پرجنب و جوش‌ترین سال هایی بود که در عرصه مبارزه با مواد مخدر سپری کردیم و شاهد جهش خوبی در بخش اقدامات و اجرای برنامه های این حوزه در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تدابیر ریاست جمهوری و فرمایشات وزیر کشور و دبیرکل ستاد بودیم.

وی افزود: برنامه‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته مبتنی بر رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بود و در همه شاخص‌ها شاهد رشد چشم‌گیر در این حوزه بودیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان داشت: در آغاز سال ۹۵، برای ایجاد دغدغه در بین مسئولان برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر، بیش از ۴۰۰ نفر از فرمانداران طی دو روز آموزش های مربوطه را فرا گرفتند تا آگاهی و دانش آنان در امر اجتماعی شدن مبارزه افزایش یابد.

مویدی افزود: در مدارس و مراکز علمی نیز آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر به دانش‌آموزان و معلمان براساس برنامه‌ریزی‌ها، ارائه شد تا سطح دانش آنان نسبت به این پدیده خانمانسوز افزایش یابد.

وی گفت: شناسایی و درمان دانش‌آموزان وابسته به سوء‌مصرف مواد و جمع‌آوری و ساماندهی زنان معتاد، برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، کنفرانس بین المللی تهران علیه مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط بخش کوچکی از اقدامات ستاد در سال گذشته بود و برگزاری کنفرانس بین المللی موجب همراه شدن کشورهای منطقه و فرامنطقه با دیدگاه های کشورمان شد.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *