یک‌هزار نفر از زندانیان کشور حافظ قرآن شدند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۵


یک‌هزار نفر از زندانیان کشور حافظ قرآن شدند

دکتر جهانگیر:

یکهزار نفر از زندانیان کشور حافظ قرآن شدند

رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن اعلام خبری مبنی بر یک هزارنفری شدن حافظان قرآن در زندانهای کشور گفت: امروز فعالیتهای فرهنگی در زندانها بر اساس نماز و قرآن جزء لاینفک فعالیتهای اصلاحی و تربیتی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندانها، اصغر جهانگیر در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: امروز فعالیتهای فرهنگی در زندانها بر اساس نماز و قرآن جزء لاینفک فعالیتهای اصلاحی و تربیتی است. وی با اشاره به آموزشهای قرآنی در زندانها گفت: هزارنفری شدن حافظان قرآن از یک‌تا 30 جزء ازجمله ثمره‌های این آموزشها بوده که آثار بسیار مثبت در شخصیت زندانیان داشته است.

جهانگیر گفت: برخی از زندانیان در بدو ورود به زندان نسبت به برخی از احکام و تکالیف شرعی سهل‌انگار هستند که با آموزشهای مختلف این افراد به افرادی فعال در امر نماز و مشارکت در فعالیتهای دینی تبدیل می‌شوند.

رییس سازمان زندانها ضمن اعلام فعالیت 600 هیأت مذهبی در زندانهای کشور و با مشارکت زندانیان گفت: طی 7 سال گذشته سازمان زندانها به‌عنوان دستگاه برتر در امر نماز موردتقدیر قرارگرفته است.

جهانگیر بابیان اینکه بیش از 50 درصد زندانیان را افراد بی‌سواد و کم‌سواد تشکیل می‌دهند، گفت: امروز در زندانها امکان تحصیل در کلیه مقاطع از نهضت سوادآموزی تا تحصیلات عالی دانشگاهی فراهم‌شده است.

جهانگیر همچنین در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید زندانهای استان اصفهان بابیان اینکه همه بخشهای جامعه در تولید زندانی نقش دارند گفت: تمامی بخشهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید نقش خود را در کمک به زندانیان ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به جمعیت زنان زندانی گفت: بخشی از زنان زندانی متأهل هستند و با توجه به نقش زنان در خانواده ضروری است تا درزمینه صدور مجازات حبس برای زنان رویه حداقلی در پیش‌گرفته شود.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان زندانها طی مراسمی ضمن تقدیر از زحمات رمضان امیری حکم انتصاب اسدالله گرجی زاده را به‌عنوان مدیرکل زندانهای استان اصفهان اعطا کرد.

منبع: روزنامه حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *