یک‌هزارم فروش تولیدکنندگان به محیط زیست اختصاص می یابد

دسته: حقوق مضاف
بدون دیدگاه
شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۵


یک‌هزارم فروش تولیدکنندگان به محیط زیست اختصاص می یابد

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغ نحوه اجرای قانون “تخصیص یک هزارم فروش تولیدکنندگان به محیط زیست” طی دوهفته آینده خبر داد.
سید محمد مجابی اظهار داشت: با اشاره به اینکه بر اساس بند
« د» ماده 45 قانون وصول برخی درآمدها، کلیه واحدهای تولیدی مکلف هستند که یک در هزار فروش خود را برای محیط‌زیست هزینه کنند، گفت: این هزینه به عنوان هزینه قابل قبول از سوی سازمان مالیاتی تلقی می‌شود و یک تکلیف است.
وی با بیان اینکه در دولت قبل بررسی حقوقی صورت گرفت و این قانون کنار گذاشته شد، اظهارکرد: در دولت یازدهم پیگیری این موضوع از سر گرفته شد و مشکلات حاکم بر اجرای آن مرتفع شد و به زودی نحوه اجرای این قانون ابلاغ خواهد شد.
معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه پرداخت یک در هزارم فروش، توسط واحدهای تولیدی نه عوارض و نه مالیات است بلکه یک تکلیف قانونی محسوب می شود، گفت: این هزینه‌ برای اصلاح و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در اموری مانند استفاده از فیلتر، تولیدهای سازگار با محیط زیست، مدیریت پسماند، حل مشکلات مربوط به مصرف انرژی و… قابل هزینه است که جزئیات نحوه اجرای این قانون طی دو هفته آینده ابلاغ می‌شود. منبع: خبرگزاری مستقل محیط زیست


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *