گلایه معاون فرهنگی قوه قضائیه از غفلت مسؤولان در الزام مشاوره‌های پیش از ازدواج

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۵


گلایه معاون فرهنگی قوه قضائیه از غفلت مسؤولان در الزام مشاوره‌های پیش از ازدواج

گلایه معاون فرهنگی قوه قضائیه از غفلت مسؤولان در الزام مشاورههای پیش از ازدواج

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم در حوزه‌های ستادی و سازمانهای تابعه قوه قضاییه با اشاره به‌ضرورت الزامی شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج گفت: مشاوره پیش از ازدواج بسیار واجب است، بدون هیچ تردیدی دراین زمینه کوتاهی زیادی داریم.

وی گفت: به دلیل آنکه دو نفر را که هرکدام یک جهان از افکار و امیال و آرزوها دارند را باهم روبه‌رو می‌کنیم و سپس می‌گوییم که این دوجهان متفاوت باهم ترکیب شوند و یک جهان جدید به اسم خانواده شکل دهند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: ترکیب این دوجهان خیلی نیازمند تدبیر و آگاهی است. افراد باید بلد باشند که چطور این دوجهان را باهم ترکیب کنند. به نظر من صدها ساعت لازم است که وجوه مختلف آداب زندگی را به جوانها بیاموزیم. در حال حاضر یکی دو ساعت آموزش ارائه می‌شود که بسیار سطحی است و صرفاً به مسائل جسمانی پرداخته می‌شود و اصلاً از مسائل عاطفی، روحی، اخلاقی، رفتار و مهارتهای زندگی و ارتباطات دراین آموزشها، خبری نیست.

این مسؤول عالی قضایی بابیان اینکه این ضعف بسیار بزرگی است، تصریح کرد: دستگاههای مسؤول واقعاً باید به میدان بیایند، بارها این موضوعات را عنوان کردیم؛ اما متأسفانه دستگاههای مسؤول به میدان نیامده‌اند و نمی‌دانیم که چرا حرکت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی گفت: از آموزش‌وپرورش که مسؤولیت تربیت نوجوانها را بر عهده دارد گرفته تا بهزیستی، بهداشت و وزارت ورزش و جوانان همه مسؤول هستند و بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان هم متأسفانه نیمه تعطیل است که واقعاً این ضعف بزرگی است و برای جامعه پذیرفته نیست.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی به‌قدر خود پیگیر این قضیه بوده ولی چون مسؤولیت اجرایی این کارها با دستگاه قضایی نیست ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: حاضر هستیم اگر آن دستگاهها از خود سلب مسؤولیت کنند ما اقدام کنیم؛ چراکه دراین زمینه واقعاً خیلی دیر شده و همه باید همت و تلاش کنند. این مقام مسؤول گفت: الحمدالله در روز شنبه که روز ازدواج بود سیاستهای کلان خانواده از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد. در آن سیاستها مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که آموزشهای قبل، حین و بعد از ازدواج لازم است؛ اما چه کسی باید اینها را انجام دهد. اگر دستگاههای مختلف بنشینند و تعیین تکلیف و تقسیم‌کار کنند خیلی خوب است و اگر انجام نمی‌دهند اعلام کنند تا معاونت فرهنگی قوه قضاییه بار این مسؤولیت را به دوش بکشد، ولی واقعیت این است که این وظیفه آن دستگاهها است که به میدان بیایند و این کار را انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی خاطرنشان کرد: با منعقد شدن امضای تفاهم‌نامه بین قوه قضاییه و وزرت ورزش متأسفانه بستر کار هنوز فراهم نشده و برنامه‌ریزی کاملی دراین خصوص صورت نگرفته است.

منبع: میزان

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *