گفت‌وگوهای محرمانه اعضای کنگره برای عزل ترامپ از قدرت

دسته: آخرین مطالب , حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶


گفت‌وگوهای محرمانه اعضای کنگره برای عزل ترامپ از قدرت

گزارش رسانههای آمریکا حاکی است اعضای کنگره آمریکا در حال انجام «گفتوگوهایی محرمانه» برای عزل دونالد ترامپ، رئیسجمهور این کشور از قدرت هستند.

وبگاه روزنامه ایندیپندنت با استناد به گزارش رسانه‌های آمریکا نوشته در حالی که صد روز نخست حضور ترامپ در کاخ سفید با رسوایی‌ها و رویدادهای ناگوار متعددی همراه شده‌اند اعضای کنگره آمریکا در حال بررسی امکان کنار زدن او از قدرت هستند.

مجله نیویورکر در روزهای گذشته در تحلیلی مطول به بررسی دو روشی پرداخت که اعضای کنگره با استفاده از آنها می‌توانند رئیس‌جمهور را از قدرت عزل کنند: یکی استیضاح توسط کنگره و دوم، عزل با استناد به متمم 25 قانون اساسی آمریکا که به متخصصان اختیار می‌دهد در صورت بررسی عدم صلاحیت روانی رئیس‌جمهور وی را برکنار کنند.

«ایوان آسنوس»، نگارنده گزارش «نیویورکر» نوشته شماری از اعضای کنگره به وی گفته‌اند جلسه‌هایی محرمانه برای بررسی این موضوع در حال برگزاری است. وی در برنامه‌ای در شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» هم گفت: «اینها بحث‌هایی است که این افراد سر میز شام باهم صحبت می‌کنند و پرسشی که مطرح می‌کنند خیلی ساده است: آیا ترامپ رئیس‌جمهوری است که بتواند از عهده انجام وظایف این شغل برآید و آن را به اتمام برساند؟»

وی ادامه داد: «واقعیت این است که برخی افراد در حال برگزاری گفت‌وگوهایی فعال در این باره هستند که آیا او در این سمت دوام خواهد آورد یا خیر.»

متمم 25 قانون اساسی آمریکا که سال 1967 به آن اضافه شده صراحت دارد در صورتی که این تشخیص حاصل شود که رئیس‌جمهور «از عهده انجام اختیارات و وظایف سمت خود برنمی‌آید»، می‌توان وی را برکنار کرد. رسیدن به این تشخیص بایستی یا توسط معاون رئیس‌جمهور و اکثریت اعضای کابینه انجام شود و یا توسط یک گروه مستقل منصوب‌شده توسط کنگره.

این اولین بار نیست که گزارش‌هایی درباره احتمال استیضاح و برکناری دونالد ترامپ منتشر می‌شود. پیش از این نیز برخی از اعضای کنگره آمریکا از رایزنی‌هایی بر سر این موضوع خبر داده بودند. منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *